نحوه مراقبت از پروتز مو چگونه است؟ - موی وان
نحوه مراقبت از پروتز مو چگونه است؟
2020-09-09
تفاوت پروتز مو و کلاه گیس در چیست؟ - موی وان
تفاوت پروتز مو و کلاه گیس در چیست؟
2020-09-16

نگهداری از پروتز مو در بیشتر موارد همانند موهای طبیعی است و شخص دریافت کننده پروتز، به سادگی می تواند با آموختن و دانستن برخی از نکات ساده اما کلیدی، موهای خود را مثل روز اول شاداب نگه دارد.

در این مطلب و در ادامه پست قبلی به موارد دیگری برای مراقبت از پروتز مو اشاره خواهیم داشت؛ پس پیشنهاد می کنیم کسانی که به تازگی دارای پروتز مو شده اند و یا کسانی که داوطلب برای انجام این کار هستند؛ حتماً مطالب قبلی و بعدی ما را که در این زمینه است مطالعه کنند.

راه هایی برای نگهداری از پروتز مو

شما با رعایت نکاتی که برای مراقبت و نگهداری از پروتز مو عنوان می شود؛ می توانید عمر پروتز خود را افزایش داده و شکل و حالت اولیه آن را با کمک همین موارد ساده حفظ کنید.

پاک کردن مو از تافت و ژل

اگر در طول روز از اسپری مو و یا تافت و یا هر حالت دهنده دیگری بر روی پروتز مو استفاده کرده اید؛ به یاد داشته باشید که قبل از خواب حتماً موهای خود را شسته و تمیز کنید و آن ها را خشک کرده و سپس بخوابید.

شیوه مراقبت و نگهداری از پروتز مو را بیاموزیم  - موی وان

استفاده کردن از روغن ها

چون در ساخت موهای پروتز شده جهت ترمیم مو، از موهایی با الیاف طبیعی استفاده می شود؛ پس لازم است تا برای تقویت آن ها هم مانند موی طبیعی رفتار کنیم.

همانطور که موهای ما برای کیفیت بهتر و خشک نشدن بیش از حد، نیاز به روغن درمانی دارند؛ برای پروتز مو هم باید از روغن هایی مانند روغن زیتون، روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام و انواع دیگر روغن ها استفاده کرد.

برای نگهداری از پروتز مو و مراقبت بیشتر، بهتر است تا به کمک یکی از روغن ها، حداقل هفته ای دو تا سه بار به آن ها کمی روغن بزنید و برای خشک نشدن و وز نکردن مو آن ها را به آرامی با روغن ماساژ دهید؛ فقط دقت کنید که از تماس روغن با قسمت پایه و ریشه موهای پروتز شده جلوگیری کنید تا موجب صدمه به آن نشود.

استفاده از استخر و شنا کردن

قبلاً هم گفتیم؛ کسانی که از روش ترمیم مو برای سر و سامان دادن به قسمت های کم مو ویا بی موی سر خود استفاده می کنند؛ هیچ محدودیتی در انجام ورزش ها و یا رفتن به استخر و جکوزی و…. نخواهند داشت و نباید نگران این موضوع باشند؛ چرا که پروتز مو با چسبی قوی به سر شما متصل شده است و امکان افتادن و یا جابجا شدن آن به هیچ عنوان وجود ندارد.

اما به این نکته دقت داشته باشید که ممکن است کلر موجود در آب استخر، موجب آسیب دیدن پروتز موی شما شود؛ برای این منظور و مراقبت از پرتز مو بهتر است تا در هنگام شنا کردن از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید.

قرار گرفتن در آفتاب

برای اینکه بتوانید عمر پروتز موهای خود را افزایش داده و بیشتر کنید؛ سعی کنید از قرار گرفتن طولانی در زیر نور شدید آفتاب خودداری کرده و در اینگونه مواقع برای آسیب نرسیدن به پروتز از کلاه مناسبی برای این منظور کمک بگیرید؛ و الا هیچ محدودیت مکانی و زمانی در هنگام استفاده از پروتز نخواهید داشت.

شیوه مراقبت و نگهداری از پروتز مو را بیاموزیم  - موی وان

استفاده از بالش مناسب

ما در طول شبانه روز چند ساعتی را به خواب اختصاص می دهیم؛ پس اگر بالش مناسبی را در زیر سر و موهای مان قرار ندهیم حتماً موها دچار آسیب خواهند شد؛ خصوصاً هنگامی که از پروتز مو استفاده می کنیم این موضوع اهمیت ویژه ای می یابد.

جنس پارچه بالش در این مورد از اهمیت خاصی برخوردار است و باید حتماً آن را از پارچه های نخی و پارچه هایی که الکتریسیته تولید نمی کنند انتخاب کنید و لااقل هفته ای یک بار هم رو بالشی خود را بشوئید.

نکات گفته شده برای نگهداری پروتز مو با اینکه به نظر ساده می آیند؛ اما در صورت عدم رعایت، سبب کوتاه شدن عمر مفید پروتز و بوجود آمدن حالتی خشک و ناخوشایند در مو خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان