معایب ترمیم مو در مقایسه با انواع روش های کاشت مو - موی وان
معایب ترمیم مو در مقایسه با انواع روش های کاشت مو
2020-09-03
شیوه مراقبت و نگهداری از پروتز مو را بیاموزیم - موی وان
شیوه مراقبت و نگهداری از پروتز مو را بیاموزیم
2020-09-09

مراقبت از پروتز مو می تواند در ماندگاری و عمر بیشتر ترمیم مو کمک بسیار بزرگی بکند و در صورتی که بتوانید به درستی و با روش صحیحی از پروتز موی خود استفاده کنید؛ می توانید حتی تا سه سال هم پروتز را بر روی سر خود نگه دارید.

در این مطلب قرار است توضیحاتی را به عزیزانی که به روش ترمیم، صاحب موهایی زیبا و دلخواه شده اند؛ بدهیم تا مدت این زیبایی در موهایشان را تداوم بخشند.

روش های مراقبت از پروتز مو

مراقبت از پروتز مو که در روش ترمیم مو از آن ها استفاده می شود؛ راه های گوناگون و متفاوتی دارد که عبارتند از:

رعایت بهداشت موها

رعایت بهداشت و استحمام به موقع در نگهداری از پروتز، از اصلی ترین نکات مراقبتی مو می باشد.

موهای پروتز شده بسیار مشابه موهای طبیعی خود فرد است؛ پس به همان توجه و مراقبت نیاز دارد و باید بطور مرتب موها را بوسیله شامپوهای ملایم و طبیعی شسته و آنها را تمیز نگه دارید و در این موارد بهتر است از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

هنگام شست و شو سعی کنید که با شامپو کف سر را به آرامی ماساژ دهید و با کمک حرکت مستقیم دست از جلو سر به پشت سر، موها را بشوئید.

فقط در هنگام شستن پروتز مو از کشیدن، چنگ زدن و فشردن موها پرهیز کنید.

نحوه مراقبت از پروتز مو چگونه است؟  - موی وان

استفاده از شانه و برس مناسب

برای پروتز مو بهتر است که از شانه هایی با دانه های درشت و فاصله های بیشتر کمک بگیرید و همچنین از برس های نرم برای باز کردن گره ها و شانه کردن موها استفاده کنید تا بتوانید هر گونه گره خوردگی در مو را با کمترین فشار، به راحتی باز کنید تا باعث ریزش موها نشده و به آن ها آسیب نرسد.

برای شانه زدن موهای پروتز بهتر است که موها نه کاملاً خشک باشند و نه کاملاً خیس، ولی داشتن کمی رطوبت به بهتر شانه کردن آن ها کمک خواهد کرد؛ ضمن اینکه همواره موها را از سمت ریشه به طرف بالای مو شانه کنید.

دقت کنید برای مراقبت از پروتز مو شانه کردن حداقل دو بار و حتی بیشتر از آن در طول روز توصیه می شود تا موها دچاره گره خوردگی نشده و وز نکنند.

با موهای خیس نخوابید

توصیه دیگر این است که هرگز با موهای ترمیمی در حالی که تازه استحمام کرده اید و موها خیس هستند نخوابید؛ چون این کار سبب گره خوردن موها و خشکی و وز کردن آن ها خواهد شد و علاوه بر آن موها، از حالت طبیعی و دلخواه شما خارج خواهند شد.

استفاده نکردن از نرم کننده ها

استفاده کردن از نرم کننده های مو می تواند به پروتز موی شما آسیب برساند و این صدمه بیشتر در قسمت پایه مو اتفاق خواهد افتاد و منجر به خرابی پروتز خواهد شد.

در صورتی که حس می کنید استفاده از نرم کننده برای موهای تان خیلی ضروری است؛ باید تلاش کنید تا نرم کننده به هیچ عنوان با پایه موهای شما برخورد نداشته باشد.

سشوار کردن و یا صاف کردن موها

حرارت بیش از حد حتماً به موهای شما آسیب خواهد رساند و این مسئله حتی در مورد موهای طبیعی هم صدق می کند چه رسد به موهایی که با کمک پروتز ترمیم می شوند.

صاف کردن و یا سشوار کردن موهای پروتز شده در مدت زمانی طولانی هم، سبب آسیب رسیدن و خراب شدن آنها خواهد شد؛ پس برای این منظور با حرارت ملایم و در طی مدت زمانی مناسب، به عمر مفید و استفاده طولانی از پروتز موهای تان کمک کنید.

نحوه مراقبت از پروتز مو چگونه است؟  - موی وان

دکلره کردن و رنگ کردن موها

گر چه که گفته شد رنگ کردن و دکلره کردن این موها مانند موهای طبیعی می تواند انجام شود اما در نظر داشته باشید که حتی رنگ کردن و دکلره کردن موهای طبیعی هم اگر از حد و اندازه ی خود خارج شود به موها آسیب بسیار جدی وارد خواهد کرد.

سعی کنید برای مراقبت از پروتز مو از رنگ کردن و یا دکلره کردن، حداکثر سالی دو بار بیشتر استفاده نکنید؛ چون یقیناً به موها آسیب های جبران ناپذیری  وارد شده و دیگر موها ظاهر طبیعی و مناسبی نخواهند داشت.

عزیزان، برای دانش بیشتر لطفاً دیگر نکات نحوه نگهداری از موهای پروتز شده را در پست بعدی مطالعه نمائید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان