همه آنچه قبل از کاشت و ترمیم مو باید بدانید - موی وان
همه آنچه قبل از کاشت و ترمیم مو باید بدانید
2020-07-11
آیا با مراقبت های قبل از کاشت مو آشنا هستید؟ - موی وان
آیا با مراقبت های قبل از کاشت مو آشنا هستید؟
2020-07-17

بعد از انجام مشاوره و انتخاب روش مناسب، لازم است که مراقبت هایی را پیش از کاشت مو انجام دهید که در این مطلب در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

مطالب عنوان شده به صورت عمومی است که همه افراد باید آن را رعایت کنند؛ اما شاید بسته به شرایطی که شما دارید لازم باشد تا مراقبت های ویژه ای را در این زمینه انجام دهید که در این صورت با توصیه پزشک و یا فرد متخصص در کلینیک مورد نظر، آنها را دریافت خواهید کرد.

رعایت این موارد برای فرد داوطلب کاشت مو بسیار ضروری است و در صورت عدم رعایت قطعاً مشکلاتی را متوجه شخص خواهد کرد.

موارد مراقبت پیش از کاشت مو

پیش از کاشت مو و هنگامی که مشخص شد که می توانید یکی از روش های کاشت را برای خود انجام دهید و با تعیین وقت قبلی، لازم است تا مراقبت هایی را بدانید و به آنها عمل کنید این مراحل عبارتند از:

گرفتن آزمایش خون

در این مراکز و کلینیک مو، از شما خواسته می شود تا برای بررسی وضعیت سلامت عمومی، آزمایش خون بدهید که باید مواردی مانند: سنجش مقدار قند خون، سرعت انعقاد خون، ابتلای شخص به بیماری‌های ویروسی نظیر هپاتیت و ایدز، تعداد سلولهای خونی و…. سنجیده  می شود.

این مسئله اهمیت زیادی دارد چون به چگونگی این پیوند و درصد موفقیت یا عدم موفقیت آن کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

آیا می دانید پیش از کاشت مو چه مراقبت هایی را باید انجام دهید؟ - موی وان

از مصرف دخانیات مانند سیگار، قلیان، پیپ و الکل خودداری کنید

چون نیکوتین موجود در دخانیات می تواند بر روی گردش خون تاثیر گذاشته و سبب افزایش خونریزی و تشکیل لخته های خونی و همین طور باعث کاهش خون رسانی به گرافت های مو شود، لذا مصرف دخانیات  از هر نوع آن که باشد؛ از یک ماه قبل از کاشت مو باید کاملاً قطع شود.

گاز دی اکسید کربن سبب ایجاد اختلال در اکسیژن رسانی به خون خواهد شد که این گاز، در دود سیگار هم موجود است.

الکل تاثیر داروی بی حسی را در بدن کاهش می‌دهد و همینطور سبب کاهش توان بدن برای جلوگیری از خونریزی خواهد شد؛ پس باید مصرف الکل را هم قبل از انجام عمل و کاشت مو به طور جدی و کامل قطع کنید.

حتی بهتر است که مصرف چایی را نیز کاهش دهید و به حداقل ممکن برسانید؛ چون همه این عوامل، سبب کند شدن روند بهبود در شما شده و حتی ممکن است خطر بروز عفونت را در شما تشدید کنند.

از مصرف داروهای ضد انعقاد خون و داروهای رقیق کننده بپرهیزید

همانطور که می دانید برخی از داروها مانند: آسپرین، وارفارین، هپارین و یا حتی مصرف قرص ویتامین E هم سبب رقیق شدن خون و جلوگیری از انعقاد خون می شود.

پس حداقل ۱۰ روز قبل از انجام کاشت، باید مصرف این داروها را قطع کرده و در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید؛ زیرا برخی از افراد به دلیل بیماری های خاصی که دارند این‌گونه داروها را به صورت روزانه مصرف می‌کنند.

در مجموع هر دارویی را که مصرف می کنید مانند: داروهای ضد التهاب، داروهای خواب آور و یا برخی داروهای مسکن، باید با تجویز پزشک مصرف شوند.

یک روز قبل از عمل کاشت مو، از مصرف داروهای ضد التهاب و مسکن غیر استروئیدی مانند: دیکلوفناک، ایندومتاسین، ناپروکسن، بروفن و…. و نظیر آنها باید خودداری کرده و مصرف آنها را قطع کرده و کنار بگذارید.

آیا می دانید پیش از کاشت مو چه مراقبت هایی را باید انجام دهید؟ - موی وان

رژیم لاغری را موقتاً کنار بگذارید

به نظر می رسد که گرفتن رژیم لاغری هم تقریباً امروزه مد و همگانی شده و بی دلیل و با دلیل، اصولی و غیر اصولی افراد به گرفتن رژیم لاغری مشغولند!

به هر حال اگر مدتی است که به گرفتن رژیم لاغری پرداخته اید؛ بهتر است که حداقل ۲ تا ۳ هفته پیش از کاشت مو، رژیم خود را کنار گذاشته و مصرف غذاهای عادی و معمولی را آغاز کنید.

زیرا به دلیل مصرف نکردن برخی مواد غذایی در این رژیم و تغییر سوخت و ساز بدن، ممکن است پس از عمل، بهبودی دیرتر حاصل شود و کمبود برخی از مواد غذایی بدست آوردن سلامتی را برای شما به تاخیر بیندازد.

موارد دیگری هم هستند که باید آن ها را رعایت کنید؛ اما برای اینکه مطلب طولانی نشده و از حوصله ی شما هم خارج نشود در پست بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان