چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟
چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟
2023-06-10
دلایل خشک شدن پوست در فصل تابستان چیست
دلایل خشک شدن پوست در فصل تابستان چیست؟
2023-06-10

رنگ کردن مو طبق اصول خاصی است که باید رعایت شود. اگر تصمیم گرفتید که موی خود را در منزل رنگ کنید به پست قبل یعنی (کدام رنگ مو را انتخاب کنیم) مراجعه کنید. اما در این پست به شما آموزش می دهیم که از کجای سر شروع به رنگ کردن بکنید.

رنگ کردن مو به چه صورت است

رنگ کردن مو از کدام قسمت سر باید شروع شود؟

اگر برای اولین بار است که می خواهید موهایتان را رنگ کنید بسیار دقت کنید. در این صورت باید روی هر تار مو رنگ کافی بگذارید.

ابتدا قسمت های انتهایی و طولی مو را رنگ کنید و سعی کنید رنگ با ریشه مو کمی فاصله داشته باشد و وقتی انتهای مو را رنگ زدید کمی صبر کنید و بعد رنگ را به ریشه مو نیز بزنید.

معمولا برای موهای نازک 30 دقیقه و برای موهای ضخیم 40 دقیقه برای رنگ شدن مو صبر کنید.

به خاطر داشته باشید کلیه رنگ ها به خصوص رنگ های روشن را باید از پشت سر شروع به رنگ کردن کنید و به طرف موهای جلوی سر ادامه دهید ولی در مورد رنگ کردن موهای سفید می توانید از قسمتی شروع کنید که موها بیشتر خاکستری یا سفید شده اند.

مرحله آخر این است که بعد از اینکه موها رنگ گرفت و زمان معین طی شد کمی آب به موها اضافه کرده و یک لایه کف درست کنید و موها را کاملا ماساژ دهید بعد موها را آبکشی کنید و با شامپو بشویید و در پایان از نرم کننده نیز می توانید برای نرم کردن موهایتان استفاده کنید.

بیش از زمان تعیین شده شستن رنگ را از موهای خود به تاخیر نیندازید زیرا باعث آسیب رسیدن جدی به موهایتان خواهد شد.

برای اینکه رنگ موهایتان دوام بیشتری داشته باشد بعد از شستن اولیه موها باید سعی کنید دیگر حداقل تا 48 ساعت موها را شامپو نکنید تا رنگ به خوبی بتواند تمام ساقه مو را به طور کامل در بر بگیرد.

رنگ کردن مو به چه صورت است

رنگ کردن مو برای ریشه سر چگونه انجام می شود؟

وقتی که موی سر شروع به رشد می کند و قسمت سفیدی آن نمایان می شود و در اصطلاح ریشه مو بیرون می آید باید مجددا آن را رنگ کنید تا با بقیه موهایتان هماهنگی داشته باشد.

اما وقتی می خواهید فقط ریشه ها را رنگ کنید طبعا به رنگ کمتری نیاز دارید پس رنگ را با توجه به مقدار سفیدی مو آماده کنید و برای رنگ آمیزی از پشت سر شروع کنید و به طرف جلو ادامه دهید.

حواستان باشد که فقط قسمت سفید و ریشه را رنگ کنید.

وقتی زمان مناسب طی شد و موها رنگ گرفت بهتر است قسمت انتها و وسط موها را که خشک هستند با آب افشان (اسپری) مرطرب کنید و وقتی موها مرطوب و خیس شدند رنگ روی ریشه ها را با استفاده از یک شانه به قسمت های وسط و انتهای مو انتقال داده و  10 دقیقه صبر کنید و بعد موی خود را بشویید تا رنگ موهایتان یکدست به نظر آید.

منبع: برترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان