فواید شانه کردن مو
فواید شانه کردن مو
2018-07-21
ترمیم مو چیست
ترمیم مو چیست؟
2018-07-23

در پست های قبل با فواید شانه کردن مو، روش هایی برای از بین بردن شپش سر و… آشنا شدید اما امروز می خواهیم با شامپوی گیاهی و تاثیرات آن بر روی مو آشنا شویم. حالت مو در افراد مختلف متفاوت است اما در  کل موها به 3 دسته تقسیم می شوند: موهای چرب، موهای معمولی و موهای خشک.

اگر شما فکر می کنید که همه انواع موها را باید به یک روش شست کاملا در اشتباه بوده اید.

آشنایی با چند نوع شامپوی گیاهی

شامپوی گیاهی و تاثیرات آن بر روی مو

شامپوی زرده تخم مرغ: دو عدد زرده تخم مرغ را زده و در آب گرم مخلوط کنید؛ برای مدت 5 دقیقه پوست سر و موها را با آن ماساژ دهید. ده دقیقه صبر کنید سپس موها را کاملا بشویید.

بابونه و شامپوی تخم مرغ: گل بابونه را دم کرده برای موهای چرب و نرمال یک سفیده تخم مرغ و برای موهای خشک یک زرده تخم مرغ اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کف کند سپس موها را با این شامپو شست و شو دهید. این شامپو برای موهای روشن مناسب است اما برای موهای تیره به جای دم کرده گل بابونه از دم کرده اکلیل کوهی باید استفاده کرد.

لازم به ذکر است که گیاه گل ختمی برای شست و شو مناسب است؛ این گیاه با ایجاد لعاب باعث رفع خشکی و شکنندگی پوست و مو می شود و تاثیر پاک کندگی خوبی دارد.

استفاده از شامپوی گیاهی بهتر است یا شامپوی شیمیایی؟

این یک باور و ادعای علمی نیست چراکه شامپوهای گیاهی دارای ترکیبات شیمیایی هستند؛ عصاره گیری از گیاهان به منظور تولید شامپو با روش های شیمیایی صورت می گیرد همچنین شیمیایی بودن یک محصول به خودی خود بد نیست و تهیه یک محصول شیمیایی یک کار علمی به حساب می آید.

بهترین شامپوی گیاهی برای انواع موها

شامپوی گیاهی و تاثیرات آن بر روی مو

افرادی که موهایشان رطوبت کافی ندارد می توانند برای حفظ رطوبت موهایشان از شامپوی آلوئه ورا استفاده کنند و یا آنهایی که موهای خشک و زبری نیز دارند می توانند از شامپوی آووکادو برای نرم کردن موهایشان استفاده کنند. برای افرادی که پوست سر و موهایشان خیلی چرب است، می توانند از شامپوی فلفل استفاده کنند تا چربی پوست مو و سرشان کاهش یابد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان