آیا با مراقبت های قبل از کاشت مو آشنا هستید؟ - موی وان
آیا با مراقبت های قبل از کاشت مو آشنا هستید؟
2020-07-17
معرفی کاشت مو به روش FUT – موی وان
معرفی کاشت مو به روش FUT
2020-07-26

درست است که روش های کاشت مو متفاوت هستند اما برخی از موارد در آن ها عمومیت داشته و در همه ی شیوه های انتخابی خواهی نخواهی به وقوع خواهند پیوست.

در این مطلب قرار است تا برخی از این مسائل را با هم بررسی کنیم تا بدانیم که تقریباً در تمامی متدهای کاشت مو، باید منتظر چه چیزهایی باشیم یا باید چه اعمالی را انجام دهیم.

امیدواریم مطالب ارائه شده برایتان مفید باشد.

آنچه در همه روش های کاشت مو عمومیت دارد

اغلب روش های کاشت مو امروزه بدون بیهوشی همراه با بی حسی موضعی صورت می‌گیرد و یک عمل سرپایی محسوب می‌شود و داوطلبان کاشت مو در هنگام عمل هیچگونه دردی را حس نخواهد کرد.

یک جلسه کاشت مو معمولاً بین ۳ تا ۸ ساعت و در برخی موارد حتی بیشتر، متناسب با روش کاشت انتخابی، به طول خواهد انجامید و بعد از اتمام کار معمولاً پانسمانی بر روی سر قرار داده می‌شود که به مدت یک روز باید بر روی سر باقی مانده و روز بعد شخص، جهت تعویض پانسمان و شستشوی سر مجدداً به کلینیک و موسسه مربوطه مراجعه ‌کند.

مراحلی که در همه انواع روش های کاشت مو به صورت عمومی وجود دارد – موی وان

معمولاً در روز دوم در روی سر و محل کاشت، برآمدگی هایی را در سر مشاهده خواهد کرد که نباید به آنها دست بزنید و یا آنها را دستکاری کنید که این برآمدگی ها بعد از دوهفته به مرور از بین خواهند رفت.

موهای کاشته شده عموما بعد از هفته دوم شروع به رشد خواهند کرد که نشان از یک کاشت موی موفق و گرفتن پیوندهای مو می باشد.

اما بعد از گذشت سه هفته، همین موهای کاشته شده و ظاهراً در حال رشد، شروع به ریختن می‌کنند که جای هیچ گونه نگرانی نیست و نباید از ریزش آن ها مضطرب شوید؛ چون ریشه موها سالم است و مشکلی وجود ندارد.

حتی در بیشتر افراد همراه با موهای کاشته شده تعدادی از موهای قبلی هم که در اطراف ناحیه کاشت مو قرار دارند؛ ریزش پیدا خواهند کرد و خلوت تر از قبل خواهد شد و بدین شکل در اصطلاح فاز استراحت موها آغاز می گردد.

موهای جدید از ماه دوم به بعد کم کم ظاهر خواهد شد و این یک روند کاملاً طبیعی است.

در ابتدا این موها به صورت کرک و خیلی نازک خواهند بود که به مرور ضخیم خواهند شد.

دقت کنید شاید برای مدتی در حدود چهار ماه محل کاشت مو و اطراف آن، کم پشت تر به نظر آید؛ این حالت موقتی است و با بیرون آمدن موها از حالت استراحت و شوک، مجدداً شروع به رشد کرده و در موهای کاشته شده و جدید، تراکم بهتری به وجود خواهد آمد.

باید بدانید که موهای کاشته شده در ۶ ماهه ی اول به شکل کرک نازک و کم تراکم هستند و بعد از این مدت موها پرپشت تر و ضخیم تر خواهند شد.

پس از گذشت یک سال و گذشتن مدت زمان دوازده ماه، مراحل رشد مو تقریباً کامل شده و موی موردنظر و تراکم لازم و آنچه را که شما مد نظر داشته و از انواع روش های کاشت مو انتظار دارید حاصل خواهد شد.

مراحلی که در همه انواع روش های کاشت مو به صورت عمومی وجود دارد – موی وان

به هر حال با انتخاب هر روشی از کاشت، فولیکول های مو در قسمت جلوی سر یا قسمت میانی و یا هر جایی که موها از بین رفته اند؛ پس از مدتی صبر و حوصله موهایی پرپشت خواهید داشت که کاملاً طبیعی هم به نظر می رسند.

امروزه در پیشرفته ترین روش های کاشت مو، پیاز مو را دست نخورده به قسمت کم موی سر انتقال می دهند که نتیجه ی آن ظاهر طبیعی تر موی کاشته شده خواهد بود.

البته به خاطر داشته باشید که میزان تراکم نهایی موها در کاشت مو به انتخاب نوع و روش آن، مهارت تیم متخصص، بانک موی شخص و برخی فرایند های دیگر بستگی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان