کاشت مو به روش BHT یا Body Hair Transplant چگونه انجام می گیرد؟ - موی وان
کاشت مو به روش BHT یا Body Hair Transplant چگونه انجام می گیرد؟
2020-08-21
روش ترمیم مو چیست و چگونه انجام می شود؟ - موی وان
روش ترمیم مو چیست و چگونه انجام می شود؟
2020-08-29

گفتیم که در کاشت مو به شیوه BHT به جای استفاده از بانک مو در پشت سر، از نقاط دیگر بدن مانند پشت، زیربغل، شکم، قفسه سینه، بازوها، پاها و… و حتی موی صورت و ریش با ابزار مخصوص، مو برداشت شده و برای کاشت در مناطقی که لازم است؛ استفاده می شود که در این روش واحدهای فولیکولی را که از نواحی مختلف بدن استخراج شده است؛ می توان به طور مستقیم به پوست سر پیوند داد.

اما در این روش موهای بدن تفاوت زیادی با موی سر دارند؛ موهای سر به لحاظ ساختار جنس، ضخامت، رنگ، تعداد، عمق فولیکول ها و حتی صاف یا مجعد بودن با موی سر تفاوت دارند؛ مثلاً گرافت های گرفته شده از سر به طور کلی شامل یک تا دو تار مو حتی در برخی موارد شامل سه تار مو می شوند در حالی که گرافت های موهای بدن فقط شامل یک تار مو هستند.

پس با توجه با شرایط موجود، ممکن است با کاشت موی بدن در روی سر، شاهد نتایج متفاوت و پیش بینی نشده ای باشیم؛ مثلاً شاید بعد از کاشت مو، موهای جدید با پوست سر سازگاری ایجاد نکرده و بخوبی رشد نکنند و یا موها به سرعت تغییر کرده و یا دچار ریزش شوند.

از این رو قرار است در این پست، در مورد مزایا و معایب این روش صحبت کنیم؛ با ما بمانید.

مزایا و معایب کاشت مو به شیوه BHT - موی وان

مزایای کاشت به شیوه BHT

مزایای کاشت به شیوه BHT عبارتند از:

اشخاصی که به طور کامل سری طاس و بی مو دارند و امیدی هم به روش های دیگر کاشت ندارند؛ می توانند با استفاده از روش BHT، مو کاشته و از موهای دیگر اعضاء بدن خود برای این منظور کمک بگیرند.

محدودیتی در برداشت مو نسبت به روش های دیگر وجود نداشته وامکان برداشت مو از همه نقاط بدن فراهم است.

در صورتی که کاشت مو در این روش با موفقیت همراه باشد؛ خط رویش موها کاملاً طبیعی خواهد بود.

شخص مورد نظر می تواند در ابتدا، بطور آزمایشی این شیوه کاشت مو را امتحان کرده و در صورت موفقیت، اقدام به کاشت مو به صورت کامل، با این روش نماید.

چون معمولاً موهای بدن ظریف هستند؛ اسکاری که بر روی پوست بدن ایجاد می شود بسیار کم و زخم های ایجاد شده کوچک هستند؛ پس با سرعت بیشتر و با گذشت چند هفته ترمیم خواهند شد.

پس از کاشت، دوره نقاهت بیماری کوتاه است و بهبودی به سرعت اتفاق خواهد افتاد.

مزایا و معایب کاشت مو به شیوه BHT - موی وان

معایب کاشت مو به طریق BHT

در کاشت مو با این شیوه، پزشک سعی می کند شبیه ترین موهای بدن به موهای سر را یافت کرده و از آن ها برای کاشت استفاده نماید؛ اما به هر حال موهای سر تفاوت زیادی با موهای سایر قسمت های بدن دارد.

این موها می توانند از نظر ضخامت، رنگ، تراکم موها، سرعت رشد، زاویه قرارگیری در پوست، تعداد تارهای مو در هر فولیکول و موارد دیگر با موی سر متفاوت باشند؛ برای همین گاهی اوقات سازگار نبودن موهای بدن و موهای کاشته شده با پوست سر، سبب عدم رشد و عدم موفقیت در عمل خواهد شد.

امکان تغییر ساختار موهای پیوند شده بر روی سر و تطبیق ناپذیری آن با موهای سر در طول و با گذشت زمان وجود دارد.

در استفاده از کاشت مو به شیوه BHT تقریباً امکان موفقیت، کمتر از روش های دیگر است؛ چون این روش به دلیل تفاوت های ساختاری و شرایط متفاوت پوست سر، نسبت به پوست بدن مثلاً از لحاظ خون رسانی و موارد دیگر، روشی مناسب برای همگان نیست و شاید بتوان گفت بهترین راه، فقط برای افرادی است که بانک موی مناسبی در سر خود ندارند.

به دلیل عدم همخوانی مناسب موهایی که از بدن گرفته و در سر کاشته می شوند؛ اغلب موها جلوه ی موهای طبیعی را نداشته و به همین دلیل صرفاً برای کاشت در جلو سر مناسب نمی باشند و بهتر است از آن ها در میان موهای سر، جهت پر کردن و تراکم فضاهای خالی بین مو استفاده کرد.

این شیوه چون جزو روش های غیر تهاجمی در کاشت مو محسوب می شود؛ عوارض چندانی نخواهد داشت.

در این روش، نمی توان تعداد زیادی از فولیکول های مو را برداشته و پیوند کرد؛ در نتیجه این کار وقت گیر و طولانی خواهد بود؛ پس تعداد جلسات درمانی در مقایسه با روش های دیگر بیشتر خواهد بود.

میزان موفقیت و ماندگاری موها و اثر بخشی این روش، تقریباً چیزی در حدود 70 تا 80 درصد اعلام شده است؛ به هر حال برای موفقیت در کاشت مو به شیوه BHT سه عامل مهم و تعیین کننده وجود دارند که عبارتند از:

  • برداشت و استخراج درست و اصولی از فولیکول های مو
  • منظم بودن چرخه رشد موها در بدن
  • سازگار بودن ساختار موهای سر با موهای قسمت های مختلف بدن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان