ترکیبات دارویی محلول مزوتراپی مو و مواد تشکیل دهنده آن - موی وان
ترکیبات دارویی محلول مزوتراپی مو و مواد تشکیل دهنده آن
2020-09-19
انجام مزوتراپی برای چه افرادی ممکن است و در چند جلسه صورت می گیرد؟ - بلاران
انجام مزوتراپی برای چه افرادی ممکن است و در چند جلسه صورت می گیرد؟
2020-09-20

مزوتراپی مو یکی از متدهای نسبتاً جدید برای درمان و جلوگیری از ریزش مو است که در مقایسه با روش های دیگر درمان، مانند ترمیم مو، از سلامت و اطمینان بیشتری برخوردار می باشد که با استفاده از این روش تا حدود زیادی از شکایات مربوط به ریزش مو هم کاسته خواهد شد.

در این مطلب شما را با چگونگی اجرای مزوتراپی بیشتر آشنا خواهیم کرد که به برخی از سوالات شما هم در این زمینه جواب داده خواهد شد؛ پس اگر تمایل دارید در باره این متد تقویت و جلوگیری از ریزش مو، دانش بیشتری داشته باشید با ما همراه باشید.

مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟ - موی وان

مزوتراپی مو و انجام مراحل اولیه

قبل از انجام تزریق، در روش مزوتراپی مو نکاتی باید رعایت شده و مراحل اولیه جهت انجام کار باید طی گردد که این مراحل عبارتند از:

اگر از داروهای ضد انعقاد خون و یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید؛ باید قبل از انجام  مزوتراپی، در مورد استفاده آن با پزشک معالج خود مشورت کنید.

اگر از داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و یا از داروهایی مانند آسپرین استفاده می کنید؛ چند روز مانده به انجام مزوتراپی، باید مصرف آن ها را قطع کنید.

حداقل 24 ساعت مانده به انجام مزوتراپی از داروهای مراقبت از مو، تقویت کننده های مو، انواع حالت دهنده های مو و….استفاده نکنید.

اگر بر روی پوست سر زخم و یا عفونتی وجود دارد آن را با بتادین و یا الکل 70 درصد ضد عفونی کنید.

و در نهایت شب قبل و یا صبح روزی که می خواهید برای تزریق مراجعه کنید، موهای خود را به خوبی بشوئید.

مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟ - موی وان

مزوتراپی مو و چگونگی اجرای آن

در روش مزوتراپی مو بر خلاف دیگر بخش های بدن در هنگام تزریق، نیازی به ضد عفونی کردن پوست وجود ندارد؛ پس ابتدا با انجام دادن ماساژ ویژه ای بر روی پوست سر، با کمک ترموتراپی( بخار) پوست سر را نرم می کنند تا برای تزریق آمادگی بیشتری داشته باشد و این کار را، هم به روش دستی و هم با دستگاه مخصوص می توان انجام داد.

برای تزریق، در این دستگاه از سوزن های 2-4 میلی متری استفاده می شود و مزیت این دستگاه مخصوص که (مزوگان) نام دارد؛ اینست که برای توزیع مساوی دارو به هر نقطه از سر که لازم باشد؛ نتایج بهتری خواهد داد و تمام مواد مغذی مورد نیاز سلول های مو به راحتی و به طور مساوی به پوست سر، وارد خواهد شد در صورتی که تنظیم دوز دارو و توزیع آن به شکل مساوی به پوست سر در روش دستی، بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود.

در ترکیب مواد شیمیایی که جهت جلوگیری از ریزش مو در این روش مورد استفاده قرار می گیرد؛ شدت ریزش مو، شکل و مدل ریزش، ساختار مو و….لحاظ شده و مورد توجه قرار می گیرد و دارو با توجه به این عوامل و به شکل خاصی آماده می گردد.

همانطور که قبلاً هم گفتیم این داروها شامل، ویتامین ها، مواد افزایش دهنده گردش خون، ماینوکسیدیل، آمینواسیدها، داروهای مهار کننده هورمون های آندروژنی، مواد و عناصر مختلف تقویت و رشد مو و ….و موادی که باعث افزایش قدرت و جلوگیری از ریزش موها  و جان گرفتن مجدد فولیکول های مو خواهد بود، می باشد.

مخلوط داروها بعد از آماده سازی، با انژکتور کوچک و سوزن استریل تا حدود یک میلیمتر به درون پوست و به قسمت میانی پوست سر نفوذ کرده و محلول با کمال دقت و ظرافت و بدون درد، تزریق خواهد شد.

اگر دارو توسط دستگاه مخصوص، تزریق گردد؛ می شود میزان و دوز دارو تزریق شده را در صفحه کامپیوتر کنترل کرده و آن را به صورت مساوی به تمام بخش های سر انتقال داد.

آسیب جزئی و زخم های بسیار کوچکی که توسط سوزن در سر ا یجاد می شود؛ بخش مهمی را در روند درمان، رقم خواهد زد و سبب می گردد تا فرایند ترمیمی پوست سر به کار افتاده و اثرات فوق العاده درمانی برای مو داشته باشد که طی این فرایند، فاکتورهای رشد و ترمیم در فضای بافتی پوست آزاد و تقویت خواهند شد.

مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟ - موی وان

مراقبت های بعد از انجام مزوتراپی

حداقل تا 8 ساعت بعد از مزوتراپی سر خود را نشوئید ولی بعد از گذشت 3 روز می توانید استحمام کنید.

در هفته اولی که استحمام می کنید از آب داغ استفاده نکنید و سعی کنید بیشتر از 15 دقیقه  در حمام نمانید.

بعد از تزریق، حداقل به مدت 24 ساعت، از داروهای تقویت مو، مواد آرایشی و حالت دهنده ها استفاده نکنید.

به مدت دو روز بعد از درمان، از ورزش کردن پرهیز کنید؛ چون ورزش سبب تعریق و خروج محلول تزریق شده از پوست خواهد شد.

به مدت 24 ساعت از مصرف داروهایی مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی مثل ایبوپروفن و آسپرین پرهیز کنید.

اگر بعد از تزریق در زیر پوست خود برآمدگی مشاهده کردید، به احتمال زیاد به مواد دارویی حساسیت دارید و باید با پزشک مربوطه تماس حاصل کنید.

سعی کنید بعد از تزریق، در مزوتراپی مو آب و مایعات فراوان بنوشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان