کاشت مو به روش SUT را بیشتر بشناسیم – موی وان
کاشت مو به روش SUT را بیشتر بشناسیم
2020-08-10
شناخت مزایا و معایب در روش PRP - موی وان
شناخت مزایا و معایب در روش PRP
2020-08-15

در این مطلب قرار است تا یکی از به روزترین روش ها یعنی تکنیک PRP را به شما عزیزان معرفی کنیم .

در پست های قبلی روش های دیگری از کاشت مو را عنوان کردیم و مزایا و معایب این شیوه ها را هم برایتان برشمردیم.

همانطور که قبلاً هم گفتیم انتخاب یکی از این روش ها برای شما، به خیلی از عوامل بستگی دارد که به کمک پزشک یا فرد متخصص می توانید یکی از آن ها را برگزیده و آن را عملی کنید.

در این مطلب هم با ما همراه شوید تا اطلاعاتی را در مورد کاشت به شیوه ی PRP در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

کاشت مو با تکنیک PRP یا با کمک گرفتن از سلول های بنیادی

در اصل باید گفت که تکنیک PRP یک روش کاشت مو نیست؛ چرا که در آن هیچ یک از فولیکول ها یا تارهای مو مانند روش های دیگر کاشت، جدا نمی شوند؛ بلکه تزریق پلاسمای خون خود آن فرد، به ناحیه ی ریزش مو انجام می گیرد.

PRP حروفی اختصاری از platelet Rich Plasma به معنای درمان با پلاسمای غنی شده از پلاکت است.

در سال‌های اخیر با کشف سلول های بنیادی انقلابی به خصوص در علم پزشکی و حوزه های مرتبط با آن صورت گرفته است.

از جمله کاشت مو که به کمک سلول های بنیادی انجام می پذیرد و در اصطلاح PRP، یکی از جدیدترین روش ها در حال حاضر در دنیا محسوب می گردد.

بسیار جالب است بدانید که محققین و پزشکانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند بعد از بررسی ها و تحقیقات به این نتیجه شگفت آور دست پیدا کردند که تعداد سلولهای بنیادی در مناطق پر موی سر و در قسمت های طاس سر به یک اندازه هستند!

کاشت مو با استفاده از تکنیک prp چگونه انجام می گیرد؟ - موی وان

پس اساساً مشکل چیست؟

تنها تفاوت این دو ناحیه، در تعداد سلول هایی است که به آنها سلول‌های پروژنیتور و یا نیایاخته گفته می‌شود؛ یعنی در قسمت تازه سر، این سلول ها خیلی کمتر از قسمت های پر موی سر هستند.

در این شیوه سلول های زایا از فولیکول‌های موی سر جدا شده و کشت داده می‌شوند و تعداد زیادی از همین سلول های زایا مجدداً به پوست سر تزریق می‌شوند.

در اثر این عمل، موهای پرز مانند و کم حجم قبلی، به موهای زبر و درشت تبدیل می گردند و یا اینکه فولیکول های جدیدتری در اثر آن، در پوست ساخته خواهد شد.

پزشکان و محققین عنوان می‌کنند که پیاز مو بعد از مغز استخوان، دومین بافت فعال از نظر ایجاد سلول های جدید و تقسیم سلولی محسوب می‌شود و مغز استخوان بیشترین و بالاترین میزان ساخت سلول‌های جدید در بدن را داراست.

برای درمان ریزش مو با تکنیک prp در ابتدا مقداری از خون فرد گرفته می شود؛ چیزی در حدود 10 تا 20 میلی لیتر و آن را درون دستگاه مخصوصی قرار می دهند که در این دستگاه با چرخش سریع آن که بر اساس نیروی گریز از مرکز، طراحی شده است؛ بخش های مختلف خون از یکدیگر جدا خواهند شد.

هدف از این کار بدست آوردن محلولی است که غنی از پلاکت های خونی فرد خواهد بود.

سپس بعد از جداسازی و آماده سازی محلول prp آن را به پوست تزریق می کنند که بدین وسیله و با کمک پلاکت ها و ورود محلول به ناحیه ای که دچار ریزش شده است؛ فاکتورهای رشد از پلاکت ها آزاد خواهند شد و باعث تشکیل عروق خونی جدید و تقسیم سلول ها خواهند شد.

در کاشت مو با این روش به صورت تزریق یا اسپری برای ناحیه گیرنده مو استفاده می شود که فرایند جاگیری گرافت ها در پوست سر با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

حتی اگر رشد موها بعد از کاشت مو به روش های دیگر، ضعیف باشد؛ از این تکنیک و روش prp برای بهبود آن می توان استفاده کرد.

پس با کمک گرفتن از این روش و تزریق سلول های زایا، پیاز مو، موهای جدید می سازد و کم کم قسمت طاسی مو را با موهای جدید پر خواهد کرد.

این روش به نام پلاکت درمانی و سلول درمانی هم معروف است.

کاشت مو با استفاده از تکنیک prp چگونه انجام می گیرد؟ - موی وان

مدت درمان با این شیوه، از زمان دریافت نمونه خونی تا پایان تزریق، بین نیم ساعت تا 45 دقیقه طول خواهد کشید.

معمولاً بعد از استفاده از تکنیک prp حداقل دو الی سه هفته و حداکثر دو ماه طول می کشد تا اولین نتایج مثبت حاصل از آن را درروی موها و پوست سرتان احساس کنید.

امروزه در پیشرفته ترین روشهای کاشت مو ی آزمون را دست نخورده انتقال می‌دهند که نتیجه آن ظاهر طبیعی طرح موی کاشته شده خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان