برای داشتن موهای خوش حالت چه کنیم
برای داشتن موهای خوش حالت چه کنیم؟
2018-07-27
موهای ضعیف را چگونه تقویت کنیم
موهای ضعیف را چگونه تقویت کنیم؟
2018-07-30

اگر فکر می کنید که برای انتخاب رنگ مو فقط باید به سلیقه و علاقه خودتان توجه کنید، اشتباه می کنید زیرا برای اینکه با رنگ زدن موهایتان بتوانید چهره ای جذاب و زیبایی پیدا کنید به عوامل مختلفی باید توجه کنید.

انتخاب رنگ موی مناسب کار ساده و آسانی نیست و بستگی به عوامل متعددی مثل رنگ پوست، رنگ چشم، رنگ موی طبیعی و حتی شرایط اجتماعی و شخصیتی شما و در آخر به سبک و سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

توصیه می شود اگر صرفا به خاطر سفید شدن موها آنها را رنگ می کنید، بیش از 2 درجه تیره یا روشن نکنید.

معمولا رنگ های موقتی عمر زیادی ندارند و بعد از 6 بار شامپو زدن شسته می شوند و رنگ هایی هم هستند که بین 6 – 8 هفته دوام دارند و رنگ هایی که تا وقتی قسمت رنگ شده را کوتاه یا مجدد رنگ نکنید روی موی شما باقی خواهد ماند.

کدام رنگ مو را انتخاب کنیم

چگونگی آماده سازی مو و رنگ مو در منزل

گاهی اوقات به نظر می رسد که رنگ کردن مو در منزل کار دشواری است و بعضی بانوان ترجیح می دهند که با دادن هزینه های بالایی رنگ کردن موی خود را به آرایشگران بسپارند؛ اما اگر بخواهید با آموزش و یادگیری و صرف مقداری وقت می توانید رنگ دلخواهتان را خودتان درست کنید.

آماده سازی کلی مو برای رنگ مو

توصیه می شود حداقل 24 ساعت قبل از رنگ کردن موها آنها را نشویید و از نرم کننده استفاده نکنید زیرا برای رنگ کردن موها وجود چربی طبیعی موها به رنگ بهتر آن کمک می کند و باعث می شود که ساقه مو بهتر رنگ شود و مو آسیب کمتری ببیند.

قبل از رنگ کردن مو موها را کاملا شانه کنید تا همه گره های مو باز شود و رنگ به طور یکنواخت روی موها پخش گردد.

برای اینکه لباستان نیز رنگ نشود، از یک پیش بند پلاستیکی استفاده کنیدو یا اینکه از یک لباس کهنه ای که می خواهید آن را دور بیندازید و حتی روی فرش یا زمین را با پوشش مناسبی مثل روزنامه و یا سفره پلاستیکی کهنه بپوشانید تا در صورت ریختن رنگ آسیبی نبیند.

به خاطر داشته باشید قبل از اینکه روی موی خود رنگ بگذارید با وازلین یا یک کرم اطراف موی خود مثل صورت، گوش و پیشانی و جاهایی را که لازم است چرب کنید تا پوست این نواحی با رنگ کردن مو تغییر رنگ ندهند.

کدام رنگ مو را انتخاب کنیم

برای اینکه پوست دستانتان آسیب نبینند و رنگ نشود (زیرا رنگ به سادگی از پوست شما پاک نخواهد شد) از پوشیدن دستکش پلاستیکی و یا یکبار مصرف فراموش نکنید.

رنگ مو را داخل یک ظرف پلاستیکی مناسب با مقدار لازم از اکسیدان ترکیب کنید و آن را کاملا هم بزنید تا رنگی یکدست و یکنواخت داشته باشید.

همیشه به دستوراتی که جهت رنگ کردن روی جعبه یا داخل بروشور رنگ مو نوشته شده است، توجه داشته باشید و آن را به دقت بخوانید.

منبع: مجله قرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان