چگونه پوست سفید داشته باشیم؟
چگونه پوست سفید داشته باشیم؟
2018-09-07
منافظ باز پوست را چگونه به وجود می آیند؟
منافظ باز پوست چگونه به وجود می آیند؟
2018-09-08

پوست زیر چشم بسیار حساس است به همین علت نیاز به مراقبت های خاص و ویژه ای دارد؛ اما با رعایت نکردن برخی از نکات مثل مرطوب نگه داشتن دور چشم ممکن است چروک دور چشم ایجاد شود. توجه داشته باشید قرار گرفتن در معرض باد، نور آفتاب، سرما، برف و… باعث می شود پوست شما به سرعت چروک شود.

با انجام چه کارهایی از چروک دور چشم جلوگیری کنیم؟

چروک دور چشم را چگونه از بین ببریم؟

استفاده از ضد آفتاب: کرم ضد آفتاب پوست شما را از انواع بیماری های پوستی نجات می دهد و همچنین باعث می شود علائم و نشانه های پیری دیرتر ظاهر شود و از بروز چروک نیز جلوگیری می کند.

استفاده از مرطوب کننده: با بالا رفتن سن، پوست خشک و خشک تر می شود که در نهایت این خشکی منجر به ایجاد چروک دور چشم و چروک روی پوست صورت می شود. استفاده از مرطوب کننده از آسیب های پوستی جلوگیری می کند و با افزایش رطوبت پوست باعث می شود پوست کمتر خشک یا سفت شود.

ورزش: ورزش موجب ایجاد شادی و نشاط در افراد می شود و از بروز چین و چروک در صورت و دور چشم جلوگیری می کند و به جوان ماندن پوست کمک بسیاری می کند.

مصرف مواد معدنی و ویتامین ها: با مصرف و استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی و نیز مصرف میوه و سبزی تازه  از بروز چین و چروک روی صورت و پوست خود جلوگیری کنید.

چروک دور چشم را با چه روشی از بین ببریم؟

چروک دور چشم را چگونه از بین ببریم؟

استفاده از کرم دور چشم: استفاده از کرم دور چشم چروک دور چشم را به تاخیر می اندازد  و ممکن است به مرور زمان در از بین بردنچروک ها موثر و مفید باشد. بنابراین استفاده از کرم دور چشم با مواد تشکیل دهنده مناسب و طبیعی به سلامت پوست صورت و دور چشم کمک می کند.

روغن ها: روغن و مواد غذایی که مصرف می کنیم بر روی پوست ما بسیار تاثیر گذار است. روغن نارگیل دارا آنتی اکسیدانی می باشد که بدن به آن نیاز دارد و سرشار از ویتامین A ،  Eمی باشد. این ویتامین ها تولید کلاژن را افزایش می دهند و موجب ایجاد پوستی تازه و شاداب و حفظ بافت همبند پوست می شود. بنابراین از چین و چرک در روی پوست و دور چشم جلوگیری می کند.

استفاده از روغن ویتامین E و ترکیب آن با کرم: استفاده هر شب از روغن ویتامین E برای ماساژ زیر چشم درمان بسیار مناسبی است. همچنین ترکیب روغن ویتامینE  با قرص این ویتامین نیز شب هنگام قبل از خواب و مالیدن آن زیر چشم موجب برطرف شدن چروک در اطراف چشم می شود.

 

در صورت تمایل می توانید پست افتادگی و شل شدن پوست را چگونه درمان کنیم را مطالعه نمایید.

 

منابع: نمناکچطور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان