سیر چه فوایدی برای مو و رشد آن دارد
سیر چه فوایدی برای مو و رشد آن دارد؟
2018-09-04
چروک دور چشم را چگونه از بین ببریم؟
چروک دور چشم را چگونه از بین ببریم؟
2018-09-07

اکثر افراد تمایل دارند پوست سفید و شفافی داشته باشند چراکه در زیبایی انسان بسیار موثر است. داشتن زیبایی و پوستی سالم و شفاف به انسان اعتماد به نفس می بخشد. در این پست به بررسی روش های ایجاد پوست سالم و سفید و انواع ماسک ها می پردازیم.

پوست سفید چگونه ایجاد می شود؟

چگونه پوست سفید داشته باشیم؟

راه های مختلفی برای زیباتر و سفیدشدن پوست وجود دارد اما مهم تراز پوست صورت و چهره است.

پوست صورت بسیار حساس است و هرگونه بی توجهی و مراقبت نکردن از آن به سرعت تاثیر گذاشته و موجب بروز برخی از مشکلات پوستی از جمله چین و چروک، افتادگی، لک های قهوه ای، جوش های پوستی، کدری و تیرگی پوست و… می شود.

برخی از عوامل هستند که موجب تیرگی و کدری پوست می شود مانند استفاده از وسایل غیر استاندارد موجود در بازار، وسایل آرایشی غیر استاندارد، اشغه خورشید، آلودگی هوا و انواع دیگر آلودگی ها و… . اما بهتر است توجه داشته باشیم که از این عوامل دوری کنیم.

ماسک های طبیعی برای ایجاد پوست سفید

چگونه پوست سفید داشته باشیم؟

در ادامه به برسی چند روش و چند ماسک برای سفید شدن پوست می پردازیم.

ماست: ماست حاوی مواد مغذی است که برای پوست مناسب است و البته دارای اسید لاکتیک نیز می باشد که سبب سفید کنندگی می شود. بر روی پوست خود مقداری ماست ساده ریخته و پس از گذشت زمانی آن را با آب سرد بشویید. انجام این عمل یکبار در هر روز در طول چند هفته سبب تغییر و بهبود قابل توجهی در پوست خواهد شد.

لیمو: لیمو دارای خصلت اسیدی است و بنابراین عامل مهمی در سفید شدن پوست می باشد. همچنین لیمو دارای مقدار بالای یتامین ث و آنتی اکسیدان هایی است که برای تثبیت رنگ پوست خوب هستند. آبلیمو تازه را می توان با یک دستمال بر روی صورت مالید و اجازه دهید تا آب لیمو به خوبی بر روی پوست جذب شود و پس از گذشت 1 ساعت پوست خود را خوب بشویید و این کار را روزی یکبار انجام دهید. این عمل سبب روشن شدن رنگ پوست و جلوگیری از توسعه زخم در آن می شود.

سیب زمینی: برش های سیب زمینی خام می تواند به خوبی لکه ها و علائم بیماری های پوستی را تا حد زیاد برطرف نماید. سیب زمینی می تواند اثر مطلوبی بر روشن تر شدن پوست ایفا نماید. سیب زمینی را خمیر و به همراه شیر بر بروی پوست بمالید و آن را 15دقیقه بر روی پوست خود نگه دارید این عمل می تواند در روشنایی پوست موثر باشد.

بادام: بادام دارای خواص بالای ضد لک و آنتی اکسیدانی می باشد اگر تنها برای دو هفته و شبی 4 عدد بادام را آسیب کرده و در شیر مخلوط نمایید، و این خمیر را بر روی پوست صورت خود بمالید و سپس خشک شده آن را با آب سرد از روی پوست خود بشویید این ماسک می تواند اثر مطلوبی بر روی سلامت پوست ایفا نماید.

ژل آلوئه ورا: این ژل می تواند از حجم شدید رنگدانه در بافت ها کاسته و سبب بازیابی رنگ اصلی پوست گردد. این ژل همچنین می تواند با اثر بر روی ناهمواری های پوست و به دلیل اثر خنک کنندگی بالا سبب صافی پوست و بازسازی سلول های جدید و آسیب دیده باشد که برای سلامتی پوست بسیار مهم هستند. در این روش  بر لایه بیرونی برگ آلوئه ورا را برداشته و ژل آن را کاملا به مدت 30 دقیقه بر روی پوست خود استعمال نمایید و این کار را حداقل به مدت 2 هفته انجام دهید تا تاثیرات شگرف و اعجاب انگیز این ژل را بر روشنایی، سلامت، همواری و خنک شدن پوست خود احساس نمایید.

 

در صورت تمایل می توانید پست سلامت و بهداشت مو چیست را مطالعه نمایید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان