زیبایی دائمی یا میکروپیگمنتیشن چیست؟
زیبایی دائمی یا میکروپیگمنتیشن چیست؟
2019-02-01
روش های خانگی برای پرپشت شدن مژه ها
روش های خانگی برای پرپشت شدن مژه ها
2019-02-02

در پست قبل نکاتی را درباره میکروپیگمنتیشن یا همان آرایش دائمی بیان کردیم که امیدواریم با مطالعه قسمت دوم آن بتوانیم راهنمایی های بهتر و بیشتری را به شما عزیزان ارائه دهیم پس با ما با مطالعه این مطلب تا پایان همراه باشید.

اهمیت انتخاب رنگ در میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی

حدودا یک هفته قبل از انجام آرایش دائمی یا میکروپیگمنتیشن آزمون رنگ و حساسیت برای عدم وجود حساسیت به مواد و رنگ میکروپیگمنتیشن انجام می گیرد تا مشخص شود که پوست شما حساسیتی به این مواد نداشته باشد.

به این ترتیب که مقدار بسیار کمی از رنگدانه را جداگانه زیر پوست وارد می کنند تا میزان حساسیت شما سنجیده شود و این رنگ ها حتما باید بر اساس اصول بهداشتی تهیه و تولید شده باشد تا سلامتی شما به مخاطره نیفتد.

مسئله دیگر در میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی انتخاب رنگ مورد نظر است. امکان اصلاح رنگ در این کار وجود دارد ولی حذف کامل رنگ به گذشت زمان زیاد نیاز دارد و باید بدانید که شانس از بین بردن رنگ با لیزر نیز بسیار کم است.

انجام میکروپیگمنتیشن بدون درد نیست ولی با استفاده از بی حسی های موضعی می توان درد را به حداقل کاهش داد.

درباره آرایش دائمی یا میکروپیگمنتیشن چه می دانید؟

تفاوت میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی با تاتو در چیست؟

حتما این سوال برای شما هم پیش آمده است و پرسیده اید که چه تفاوتی بین این دو روش وجود دارد ما دراین جا سعی کردیم که به چند مورد مهم تر آن اشاره کنیم.

1- آرایش دائمی بر خلاف تاتو که برای صرفا نقاشی روی بدن استفاده می شود، ماندگار تر است و موقع انجام آن درد و خونریزی کمتری ایجاد می کند و از مزایای میکروپیگمنتیشن آن است که آسیب کمتری به پوست وارد شده و با ترمیم هر چند سال یکبار، رنگ آن به قرمزی یا سبزی نمی زند.

2- در زیبایی دائمی یا میکروب، التهاب یا زخم بسیار کمتری نسبت به تاتو ایجاد می شود البته این مورد بستگی به نوع پوست و ویژگی های فردی دارد؛ ولی معمولا در روش زیبایی دائم افراد به راحتی و با گذشت زمان کمتری می توانند به راحتی در اجتماع ظاهر شوند.

3- یک تفاوت بسیار اساسی بین میکروپیگمنتیشن و تاتو در این است که در آرایش دائمی، رنگ مانند رشته های مو و در جهت رویش آن روی پوست قرار می گیرد و تارهایی مانند مو با سوزنی نازک ثلا داخل ابرو کشیده می شود که رنگ طبیعی دارند طوری تشخیص آن با مو خیلی راحت نیست اما تاتو معمولا یک کادر پررنگ و ناجور به وجود می آورد که کاملا معلوم و واضح است.

4- تفاوت دیگر در نوع دستگاه میکروپیگمنتیشن است؛ دستگاه هایی که برای این منظور ساخته شده به شکلی است که ارتباط اجزای ثابت دستگاه با قسمت های یدکی و قابل تعویض و یکبار مصرف قطع شده به صورتی که هیچ مواد و رنگی راه برگشت به عقب را ندارد و از این بابت انتقال بیماری ها از فردی به فرد دیگر به حداقل کاهش پیدا می کند و سلامت فرد نیز تضمین می شود.

5- کارتریج دستگاه میکروپیگمنتیشن یا همان آرایش دائمی یکبار مصرف است و با سیستم بسته ای که دارد، تضمین کننده سلامتی و عدم برگشت خون و انتقال ترشحات و بیماری از فردی به فرد دیگر است. علاوه بر این باید گفت سوزن کارتریج دستگاه استاندارد و کاملا تیز بوده و کیفیت آن باعث می شود که حداقل آسیب و تخریب در بافت به وجود بیاید و کاشت رنگدانه ها در بدن به نحو احسنت انجام می گیرد. در حالی که در تاتو از سوزن های یکبار مصرف و در دستگاه های سنتی استفاده می شود.

درباره آرایش دائمی یا میکروپیگمنتیشن چه می دانید؟

در میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی چه نکاتی باید مورد توجه قرار بگیرد؟

1- لازم است قبل از انجام عمل زیبایی به روش میکروپیگمنتیشن بدانید آیا پیگمنتر دوره های آموزشی تکنیک های انجام کار، طراحی چهره، اصول زیبایی شناختی و اساسا دوره های لازم برای این کار را گذرانده است یا مجوزهای لازم را داراست؟

2- دقت کنید دستگاه ها وسایل مورد نیاز مصرفی و رنگ های مورد استفاده استاندارد و بر اساس اصول پزشکی تهیه و تولید شده باشند.

3- پوست یکی از مهم ترین و حساس ترین اعضای بدن ماست که احتیاج به مراقبت دائم دارد. بعد از انجام میکروپیگمنتیشن از پوستتان مطابق اصولی که به شما آموخته می شود، مراقبت کنید تا هیچگاه دچار آسیب نشوید.

4- به خاطر پرداخت هزینه کمتر هرگز به مراکز غیر مجاز مراجعه نکنید زیرا علاوه بر عوارض و بیماری های پوستی ممکن است در اثر انجام کار نامطلوب و ارائه کار بد به شما دچار مشکلات روحی  و روانی شوید.

5- همواره به خاطر داشته باشید این آرایش دائمی است و از بین بردن آنها یا ممکن نیست و یا به مدت زمان زیاد و صرف هزینه های گزاف احتیاج دارد پس همواره حفظ سلامتی را بر همه چیز اولویت دهید حتی زیبایی.

 

در صورت تمایل پست های زیر را مطالعه نمایید.

فواید روغن آرگان و طرز استفاده از آن

چگونه ناخن های زیبا و سالم داشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان