پر پشت کردن مژه ها
روغن های طبیعی برای پر پشت کردن مژه ها کدام اند؟
2019-01-20
مراقبت از موها با روش های ساده
مراقبت از موها با روش های ساده
2019-01-23

همراهان عزیز ما در سایت مو وان، درادامه مباحث مرتبط با مژه های پرپشت و راه های طبیعی برای ایجاد آن به چند راه کار دیگر در این رابطه مبپردازیم.

داشتن مژه های پرپشت یکی از مواردی است که میتواند به جذابیت چهره هر فرد کمک کرده و نقش مهمی در این زمینه ایفا نماید. از این رو استفاده از روش های طبیعی و در دسترس برای این کار، علاوه بر سهولت در استفاده و هزینه مناسب، به جهت سالم بودن نیز قابل اعتماد خواهند بود.

مواد طبیعی برای ایجاد مژه های پرپشت

استفاده از ژل آلوئه ورا برای داشتن مژه های پرپشت

آلوئه ورا حاوی مواد مغذی ویتامین هاست که برای ضخیم شدن بلند شدن و پرپشت شدن مژه ها بسیار مفید است. آلوئه ورا با داشتن ویتامین A, C, E و B12 یکی از موادی است که باعث براق شدن و با داشتن اسید فولیک و مانع از ریزش مو و مژه ها خواهد شد.

علاوه بر این آلوئه ورا با اثر مرطوب کنندگی مانع از خشک شدن و شکنندگی مژه ها خواهد شد.

برای استفاده از آن، از یک برس تمیز ریمل استفاده کنید.

آلوئه ورا را با دقت بشویید تا حدودی که لزجی آن از بین برود.

بعد برس را به آلوئه ورا آغشته کنید و مژه های خود را برس بکشید. برای این کار می توانید از یک تکه پنبه هم استفاده کنید و آلوورا را به مژه های خود ماساژ دهید.

این کار را شب وقت خواب انجام دهید و صبح که بیدار شدید مژه های تان را با آب ولرم بشویید.

روش دیگر این است که آلوئه ورا را با روغن جوجوبا به نسبت مساوی مخلوط کنید و با استفاده از پنبه تمیز و یا برس ریمل تمیز به مژه های تان بمالید منتها در این مورد بعد از یک ربع صورت و مژه های خود را با آب ولرم بشویید.

این کار باعث رطوبت رسانی به مژه ها شده و باعث داشتن مژه های پرپشت نیز خواهد شد.

میتوانید بیشتر درباره خواص آلوئه ورا بخوانید.

مواد طبیعی برای ایجاد مژه های پرپشت

استفاده از کره شیا برای داشتن مژه های پرپشت

کره شیا در واقع یک دانه است که حاوی ویتامین های A و E است که هر دو آن  باعث تقویت فولیکول های مو شده و رشد مژه ها را نیز به همراه خواهد داشت.

شما می توانید با استفاده از یک  تکه پنبه  تمیز، مقدار بسیار کمی از کره شیا را بر روی مژه های خود قرار داده و آن را به آرامی روی مژه ها ماساژ دهید.

این کار را  شب هنگام و موقع خواب انجام دهید  و بگذارید تا یک شب بر روی مژه ها بماند.

صبح روز بعد آن را با آب گرم شستشو دهید و برای اینکه  نتیجه لازم  برای داشتن مژه های پرپشت به دست آید  این عمل را  دو تا سه ماه  تکرار کنید.

مواد طبیعی برای ایجاد مژه های پرپشت

استفاده از ویتامین E برای داشتن مژه های پرپشت

مطالعات نشان می دهند که مصرف ویتامین E چه به صورت مواد غذایی و چه به صورت قرص باعث رشد بیشتر موها و مژه های پرپشت می شود.

خواص آنتی اکسیدانی ویتامین e باعث کاهش اکسید کنندگی پوست سر می شود که با ریزش مو مرتبط است.

برای پرپشت شدن مژه ها چند قطره ویتامین ای را بر روی یک برس ریمل تمیز ریخته و مژه های تان را با آن ماساژ دهید این کار را با یک تکه پنبه تمیز هم میتوانید انجام دهید.

 

همچنین برای اطلاعات بیشتر میتوانید پست های قبلی درباره مژه با عنوان های روغن های طبیعی برای پر پشت کردن مژه ها و مصرف موادی که باعث رشد مژه میشوند را مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان