منافظ باز پوست را چگونه به وجود می آیند؟
منافظ باز پوست چگونه به وجود می آیند؟
2018-09-08
اکستنشن مو چیست؟
اکستنشن مو چیست؟
2018-09-09

در پست قبل با منافظ روی پوست و دلایل به وجود آمدن آن آشنا شدیم اما در این پست به بررسی راه های درمان آن می پردازیم.

اکثر افراد از داشتن این منافظ روی پوست و صورت خود به شدت رنج می برند چراکه زیبایی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد اما نگران نباشید چراکه این مشکل راه درمان دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

راه های درمان منافظ روی پوست چیست؟

روش های درمان منافظ روی پوست

  • لایه برداری: علاوه بر شست و شوی روزانه صورت هفته ای 2 بار لایه برداری کنید. این کار باعث می شود سلول های مرده در سطح پوست کنده شوند و پوست بتواند به طور طبیعی تنفس کند. این کار را با دستمال تمیز انجام دهید. لایه برداری با ماسک های خانگی نیز می تواند مفید باشد اما بعد از آن روی سطح پوست خود یک پارچه تمیز بکشید تا سلول های مرده جدا شوند.
  • بخور دادن: یک قابلمه را آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا جوش آید وقتی جوش آمد قابلمه را از روی حرارت بردارید. چشمانتان را ببندید و صورت خود را روی بخار قابلمه بگیرید. بخور باعث می شود گرد و خاک و چربی پوست خارج شود و منافظ پوست به سرعت بسته شوند. می توانید کمی گل ختمی به آب در حال جوش بیفزایید تا پوست نرم و شفاف تر شود.
  • شست و شوی صورت: شست و شوی منظم و روزانه موجب می شود منافظ باز پوست کوچک شود. این منافظ برای این به وجود آمده اند که آلودگی و چربی را از پوست بیرون ببرند اما وقتی شست و شو انجام شود دیگر نیازی نیست منافظ این کار را انجام دهند و از بین می روند.
  • استفاده از مرطوب کننده: در برخی از موارد ممکن است این منافظ به دلیل خشکی پوست و یا خشک بودن آب و هوا به وجود آمده باشند بنابراین استفاده از مرطوب کنندهمی تواند رطوبت کافی را به پوست بدهد و از رشد منافظ جلوگیری کند.
  • استفاده از ماسک صورت: تعدادی از ماسک ها خانگی و ماسک ها کارخانه ای می توانند منافظ پوست را از بین ببرند. استفاده از این ماسک ها بعد از بخور دادن یکی از بهترین روش های از بین رفتن منافظ باز می باشد.

راه های درمان منافظ روی پوست چیست؟

چه ماسک هایی برای منافظ روی پوست مناسب است؟

در ادامه به معرفی ماسک هایی می پردازیم که تاثیر مثبتی روی سوراخ های پوست دارند و حاوی مواد مغذی و طبیعی نیز هستند.

ماسک عسل و آبلیمو و آب گوجه فرنگی: عسل بسیاری از مشکلات پوستی و التهابات پوستی را از بین می برند و ناراحتی های پوستی را تا حدودی رفع می کند. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است همچنین لکه ها و تیرگی ها و خشکی پوست را از بین می برد و برای بسته شدن سوراخ های پوستی هم مناسب است.

برای درست کردن این ماسک ابتدا یک عدد گوجه فرنگی را له کنید و عصاره آن را جدا کنید سپس با مقداری عسل و آب لیمو مخلوط نمایید و بگذارید چند دقیقه بماند تا همه مواد با هم ترکیب شوند. این ترکیب را روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید نیم ساعت بماند و بعد از گذشت این مدت زمان صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک جوانه گندم: جوانه گندم قطر سلول های سطحی پوست را کاهش می دهد و برای سلامتی پوست مناسب است. این ماده مغذی بسیاری از مشکلات پوستی مثل لک ها، جوش ها، التهابات پوستی و… برطرف می نماید. برای درست کردن این ماسک ابتدا جوانه گندم خشک شده را به صورت پوره درآورید و بعد با کمی شیر مخلوط کنید. این ترکیب را روی صورت خود بمالید و حدود نیم ساعت بماند تا خشک شود. این ماسک را می توانید 2 بار در هفته برای این مشکل استفاده کنید.

ماسک زردچوبه و آبلیمو: زردچوبه خواص بسیار زیادی برای رفع مشکلات پوستی دارد و به جوان سازی پوست کمک می کند. برای تهیه این ماسک مقداری زردچوبه را با مقداری عصاره آبلیمو ترکیب کنید تا به صورت یک خمیر نرم درآید و بعد به آرامی این خمیر را روی پوست خود بمالید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

 

 

منابع: لوکس بیوتیباشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان