علل افتادگی پوست گردن و غبغب
علل افتادگی پوست گردن و غبغب چیست؟
2023-06-10
رنگ کردن مو به چه صورت است
رنگ کردن مو به چه صورت است؟
2023-06-10

در مطالب قبل درباره پوست بسیار صحبت کردیم اما امروز می خواهیم با روش هایی آشنا شویم که باعث ایجاد پوستی جوان و شاداب در ما می شود. انسان ها همیشه تمایل دارند پوست جوان و شاداب داشته باشند حتی در زمان پیری دوست دارند سلامت پوستشان را حفظ کنند.

سلول های پوست در جوانی پروتئینی با نام کلاژن تولید می کنند که موجب نرمو و استحکام بافت پوست و بازسازی دائم آن می گردد اما با گذر زمان و بالا رفتن سن تولید کلاژن کاهش یافته و پوست آسیب پذیر می شود.

چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟

چند نکته جهت داشتن پوستی جوان و شاداب

کم خوابی و یا خواب کم کیفیت در شب و یا مالیدن نواحی دور چشم باعث ایجاد حلقه های سیاه رنگ در اطراف چشم و طبعا مسن تر نشان دادان شما خواهد شد؛ پس بهتر است هر شب 8 ساعت خواب توام با آرامش داشته باشید.

استفاده از کرم های ضد آفتاب برای بهتر ماندن پوست لازم است و بهترین راه پیشگیری از پیر شدن پوست، استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب و مرطوب نگه داشتن پوست است. کرم ضد آفتاب پوست شما را در مقابل اشعه ماوراء بنفش که باعث از دست رفتن حالت ارتجاعی و خشکی پوست می شود، محافظت می کند.

یکی از مهم ترین نکات برای داشتن پوست جوان و سالم این است که پوست خود را با استفاده از سرم ها و مرطوب کننده ها، شاداب و مرطوب نگه دارید.

یکی از راه های دیگر این است که قبل از خوابیدن صورت خود را با یک پاک کننده مناسب بشویید. باقی ماندن آلودگی، باکتری و مواد آرایشی روی پوست سبب بسته شدم منافذ پوست می شود و شما با یک شوینده مناسب باعث ترشح مواد محافظت کننده پوست و بهبود سلامت پوست می شوید.

صبح ها نیز پوست خود را با آب ولرم بشویید اما به یاد داشته باشید که شست و شوی بیش از حد ممکن است باعث خشکی پوست و در نهایت ایجاد چین و چروک در پوست شود مخصوصا در سن های بالاتر که تغییرات هورمونی خود باعث از بین رفتن مقداری از چربی پوست می شود.

چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟

برای داشتن پوستی جوان و شاداب چه چیزهایی را مصرف کنیم؟

مصرف آنتی اکسیدان ها نیز اثر مواد مضر که باعث پیری پوست می شوند را کاهش می دهند. انواع توت، اسفناج، مرکبات، مارچوبه و مخصوصا چای سبز و سبزیجات با برگ سبز و… حاوی آنتی اکسیدان هستند که ثابت شده مصرف آن در جوان و سالم ماندن پوست موثرند.

یکی از راه های دیگری که شما را از چین و چروک پوست در امان نگه می دارد، مصرف بیشتر ویتامین ث است؛ زیرا ویتامین ث نقش مهمی در تشکیل کلاژن دارد. گوجه فرنگی، کلم بروکلی، مرکبات، فلفل قرمز، کیوی، جوانه ها، سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند و… منابع غنی ویتامین ث می باشند.

مصرف موادی که حاوی امگا 3 هستند نیز باعث نرمی و لطافت پوست می شود. موادی مانند بادام، تخم کتان، ماهی قزل آلا و… دارای امگا 3 هستند.

مصرف موادی که دارای پروتئین گیاهی هستند مانند لوبیا، انواع مغزها، نخود، سویا و… در تشکیل استروژن نقش زیادی دارند چراکه با افزایش سن سطح استروژن کاهش می یابد و چون استروژن در تشکیل کلاژن نقش حیاتی دارد، مصرف این مواد کمبود استروژن را که باعث چین و چروک پوست می شود، برطرف می کند.

منابع: چطورریموژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان