از کجا بدانیم موهای سالم داریم
از کجا بدانیم موهای سالم داریم؟
2023-06-10
چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟
چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟
2023-06-10

افتادگی پوست مخصوصاً افتادگی پوست گردن و غبغب، نتیجه ضعیف شدن پوست و از دست دادن طبیعی کلاژن و الاستین است. طبعاً با بالا رفتن سن، پوست بدن دچار افتادگی می شود و مهمترین علت آن قرار گرفتن در معرض آفتاب و نور پرتو فرابنفش است که یکی از آسیب های پرتوی فرابنفش، از دست دادن استحکام پوست بدن است.

همچنین تغذیه نامناسب، کشیدن سیگار، خوردن نوشابه های شیرین، به خصوص استفاده از نوشابه های گازدار، استفاده کردن از محصولات آرایشی نامناسب و غیر استاندارد، ورزش نکردن و مواردی از این دست، از دلایل مهم آن به شمار می آید.

در بعضی موارد به نظر می رسد راه حل مناسبی برای درمان افتادگی پوست گردن و غبغب وجود ندارد اما باید گفت که امروزه برای هر مشکلی در راه حلی وجود دارد.

علل افتادگی پوست گردن و غبغب

شل شدن پوست گردن و افتادگی غبغب

در اکثر خانم ها و آقایان بسته به نوع پوست و چاقی لاغری، تقریباً از سن ۴۰ تا ۴۵ سالگی به بالا، شل شدن پوست و افتادگی پوست گردن و غبغب به تدریج و آرام‌آرام اتفاق می‌افتد.

برای افرادی که به زیبایی خود اهمیت میدهند، این مسئله مهم بوده و آن را خیلی زود متوجه میشوند و از بین بردن آن برایشان به یک دغدغه تبدیل می شود.

ولی بیشتر این افراد فکر می کنند که از بین بردن غبغب، کار محال و دشواری است و دیگر نمی شود برای آن دست به اقدامی زد.

برای همین با آن کنار آمده و دنبال راه حل جدی نیستند.

منتها باید گفت که با یک راه حل ساده و استفاده از یک ماسک طبیعی می توانید از پیری زودرس پوست و افتادگی گردن و غبغب جلوگیری کنید.

علل افتادگی پوست گردن و غبغب

ماسک مناسب و طبیعی برای جلوگیری از شل شدن پوست گردن

برای این منظور یک عدد سفیده تخم مرغ را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل (البته عسل طبیعی و اصل) مخلوط کرده سپس چند قطره آب لیموی تازه نیز به آن بیفزایید و خوب هم بزنید تا مخلوطی یکنواخت به دست آید.

پس از استحمام، این ماسک را از زیر گردن تا ناحیه چانه، و برخلاف جهت از پایین به بالا بزنید و به حالت ماساژ با دو دست خوب به گردن بمالید تا جذب پوست شود.

تا جذب کامل و خشک شدن ماسک، حالت سر را طوری بالا و صاف نگه دارید که هیچ افتادگی در ناحیه غبغب و هیچ چین و چروکی وجود نداشته باشد.

بین ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و حتی الامکان از صحبت کردن و حرکت کردن بپرهیزید.

بعد از خشک شدن ماسک و گذشتن زمان مناسب ابتدا قسمت گردن و غبغب را با آب ولرم و بعد با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم به صورت برداشتن و گذاشتن، پوست را خشک کنید.

این ماسک را بهتر است فقط هفته ای یکبار و حتما بعد از حمام کردن استفاده کنید.

امیدواریم که بتوانیم از آن نتیجه خوبی بگیرید.

علل افتادگی پوست گردن و غبغب

در صورت تمایل میتوانید پست های اپیلاسیون چیست و چگونه انجام می گیرد و صاف کردن موهای فرفری چگونه انجام پذیر است را مطالعه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان