راه های درمان شوره سر چیست
راه های درمان شوره سر چیست؟
2023-06-15

اگر مو به شکل درستی مورد مراقبت قرار گیرد، مرتب و تمیز و رو فرم نگه داشتن آن کار راحتی است. در این پست با عوامل تخریب کننده مو آشنا می شوید.

مو به طور طبیعی دارای حالت ارتجاعی و فرم پذیری است؛

حالت ارتجاعی یعنی مو می تواند کشیده شود و امتداد یابد بدون آنکه صدمه ببیند و حالت فرم پذیری یعنی به صورت موقت و یا دائم در شکل های مختلف ثابت بماند.

اما با وجود همه این خاصیت ها ممکن است مشکلات مختلفی برای مو به وجود بیاید و باعث تخریب آن شود.

عوامل تخریب کننده مو

آشنایی با عوامل تخریب کننده مو

محیط: تنها آلودگی هوا نیست که بر روی مو تاثیر می گذارد همه روزه موی شما در معرض عوامل مختلفی از قبیل رطوبت، گرما، باد و سرما، نور آفتاب، آب، حرارت مرکزی و یا کولر قرار می گیرد که برای مو مضر می باشد.

آلودگی صنعتی: ذرات موجود در هوا از قبیل دوده و سیاهی و گرد و غبار به مو می چسبند به خصوص اگر مو چرب و یا با اسپری های آرایشی پوشیده شده باشد. آلودگی باعث می شود تا مو خشک تر گردیده و در تغییر رنگ موهای رنگ شده یا سفید شده موثر باشد.

رطوبت: این عامل به طور خیلی جدی موها را تحت تاثیر قرار می دهدو موهای فردار را فردارتر و موهای صاف را صاف تر می کند حتی باعث می شود که موهای نرمال به سرعت از فرم خود خارج شوند. در هوای مرطوب سعی کنید از مدل های ساده مو پیروی کرده و برای نگه داشتن فرم موها از لوسیون قوی استفاده کنید. یک کاندیشن قوی در هوای مرطوب برای هر نوع مو مناسب است.

گرما: گرما باعث شدت بخشیدن به وضعیت طبیعی مو می باشد اگر مو خشک باشد خشک تر و اگر چرب باشد چرب تر می شود. به طور کلی گرما باعث می گردد تا سر عرق کرده و ذرات معلق در هوا به رطوبت سر چسبیده و آن را کثیف تر کنند.

نور آفتاب: کمی از نور آفتاب برای مو مفید است ولی چنانچه زیاد شود خطرناک ترین دشمن برای مو به حساب می آید؛ چراکه اگر مو را خشک کند در آن شکستگی و موخوره به وجود می آید.

مقابله با عوامل تخریب کننده مو

آشنایی با عوامل تخریب کننده مو

با توجه به آنچه در بالا گفته شد، محافظت از مو در برابر محیط، آلودگی صنعتی، رطوبت، گرما، نور آفتاب امری ضروری است. بنابراین از قرار گرفتن مو در برابر این عوامل خودداری کنید و آن را بپوشانید.

لازم به ذکر است آب باران بدون ضرر است مگر در محیط آلوده باشد اما آب دریا و استخر شنا می تواند ضرر داشته باشد. کلرین داخل استخرها باعث خشک شدن و از بین رفتن رنگ طبیعی مو می شود. در این موارد بهتر است از کلاه استفاده کنید و بلافاصله پس از بیرون آمدن از آب موهایتان را بشویید.

در صورت تمایل می توانید پست های زیر را مطالعه کنید.

درباره موخوره چه می دانید؟

از کجا بدانیم موهای سالم داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان