شیوه مراقبت و نگهداری از پروتز مو را بیاموزیم - موی وان
شیوه مراقبت و نگهداری از پروتز مو را بیاموزیم
2020-09-09
تفاوت های کلاه گیس با پروتز مو را بدانیم - موی وان
تفاوت های کلاه گیس با پروتز مو را بدانیم
2020-09-16

در این پست می خواهیم تفاوت پروتز مو و کلاه گیس را برای شما عنوان کنیم؛ زیرا که برخی افراد تصور می کنند وقتی صحبت از پروتز مو می شود منظور گذاشتن همان کلاه گیس است در صورتی که این دو تفاوت های زیادی را با یکدیگر داشته و هر کدام ویژگی های خود را دارند.

برای کسانی که به سبب مشکلاتی مانند بیماریها، سوانح، شیمی درمانی، مصرف داروها و…موهای خود را از دست داده اند و یا دچار ریزش و کم پشتی بعضی قسمت های سر شده اند؛ دانستن اطلاعاتی از این دست بسیار ضروری است؛ پس با ما همراه باشید.

تفاوت پروتز مو با کلاه گیس را بدانیم

تفاوت پروتز مو با کلاه گیس موارد زیادی دارد؛ اما دوباره یادآوری می کنیم که در ترمیم مو از پروتز مو استفاده می شود که جنس پروتز از الیاف نانو ساخته شده و شبکه ای است که برای قرار گرفتن مو بر روی پوست سر از آن استفاده می شود.

تفاوت پروتز مو و کلاه گیس در چیست؟ - موی وان

مواد بکار برده شده

موادی که در ساخت پروتز مو استفاده می شوند از جنس نانو است و تمامی موها طبیعی هستند که مشکلی را بر روی پوست سر ایجاد نکرده و مانع از تجمع قارچ ها و باکتری ها در روی پوست سر و ایجاد عفونت و بیماری در سر خواهد شد.

اما در ساخت کلاه گیس ها معمولاً از الیاف مصنوعی و پلاستیکی استفاده می شود که احتمال تجمع میکرب ها و باکتری ها را افزایش می دهد.

در ساخت کلاه گیس موها توسط دستگاه به شکل منظم و نواری هستند که حالت عروسکی به خود می گیرند؛ اما در پروتز کردن موها به شکل طبیعی و همانند موی سر انسان ساخته می شوند.

عمر مفید و مدت زمان استفاده

یک تفاوت پروتز مو با کلاه گیس این است که پروتز را می توان به راحتی در زمان بلند مدت استفاده کرده و بر روی سر ثابت نگه داشت و میزان این مدت زمان به عوامل زیادی از جمله نحوه نگهداری ما از پروتز و مهارت  افراد متخصص در کلینیک ترمیم مو ( که به عنوان نمونه در موسسه ترمیم موی وان از این جهت آسوده خاطر خواهید بود) و جنس بکار رفته در پروتز مو و…. بستگی دارد.

عمر مفید پروتز معمولاً بین یک سال و نیم تا دو سال است که در صورت رعایت و مراقبت از پروتز مو به سه سال هم افزایش خواهد یافت.

مدت زمان استفاده از کلاه گیس می تواند حداکثر برای چند ساعت باشد و با ماندن زیاد کلاه گیس بر روی سر و با تعریق زیاد احتمال رشد و تکثیر باکتری ها افزایش می یابد؛ ضمن اینکه خود شخص از بودن کلاه گیس به مدت طولانی بر روی سر، احساس ناخوشایندی خواهد داشت و عمر مفید کلاه گیس هم بین دو تا سه ماه خواهد بود.

تفاوت پروتز مو و کلاه گیس در چیست؟ - موی وان

میزان پوشش دهی بر روی سر

کلاه گیس وسیله ای است که تمام سر را پوشش می دهد و با توجه به نیاز اشخاصی که نیازمند به پوشش بعضی از قسمت های سر که دچار ریزش مو شده اند هستند؛ از کلاه گیس نمی توان در این زمینه کمک گرفت و باید از پروتز مو که قادر است تا هر نقطه ای از سر را پوشش داده و یا در لابه لای موها قرار گیرد؛ استفاده کرد.

شما می توانید بر اساس ناحیه ای در سر که آسیب دیده و یا دچار ریزش  مو شده است؛ هر اندازه از پروتز را مایلید درخواست کنید و بعضی از پروتزهایی را هم که شما انتخاب می کنید؛ می توانند به ابعاد دلخواه و مورد نیاز شما در آورده و قالب آن را بر اساس نیاز شما تنظیم کنند.

اما باید گفت در شکل کلی، کاربردی ترین مدل ها در بین پروتزهای پیش ساخته، پروتزهایی هستند که تنها بالای سر را پوشش می دهند.

تفاوت پروتز مو و کلاه گیس به همین چند مورد خلاصه نمی شود و اختلافات دیگر را در پست بعدی می توانید مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان