موهای نازک و کم پشت را چگونه تقویت کنیم
موهای نازک و کم پشت را چگونه تقویت کنیم؟
2018-09-03
چگونه پوست سفید داشته باشیم؟
چگونه پوست سفید داشته باشیم؟
2018-09-07

بسیاری از مردم دچار ریزش مو می شوند و نمی دانند چگونه از این مشکل جلوگیری کنند. مشکل ریزش مو در مردان معمولا با افزایش سن و داشتن استعداد ژنتیکی ایجاد می شود. اما سیر این گیاه شگفت انگیز با فواید بسیارش می تواند ریزش مو را درمان کند و رشد موها را افزایش دهد.

محققان دریافتند که استفاده موضعی از ژل این گیاه می تواند نواحی که ریزش مو داشتند و یا قسمت هایی از پوست سر که تاس شده است را درمان کند.

خواص سیر برای مو

سیر چه فوایدی برای مو و رشد آن دارد

این گیاه خارق العاده دارای موادی مثل سلنیوم و سولوفور است که ساختار مو را تقویت می کند و همچنین برای پوست و مو مفید است.

این گیاه دارای مواد معدنی و ویتامین های بسیاری است که همه آنها به رشد مو کمک می کند همچنین خواص ضد قارچی و ضد میکروبی که دارد به رشد مو و حفظ سلامتی پوست و مو کمک می کند.

آشنایی با ماسک های طبیعی همراه با سیر

سیر چه فوایدی برای مو و رشد آن دارد

این ماسک ها می توانند ریزش مو را درمان کنند و رشد موها را افزایش دهند.

ماسک عسل و آب سیر: چند حبه سیر را پوست بگیرید و بشویید و سپس آنها را رنده نمایید و آب آن را جدا کنید. یک قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری از آب  این گیاه را باهم مخلوط کنید و روی موها و پوست سرتان بمالید. بعد از 20 دقیقه سرتان را با آب ولرم و شامپو بشویید. (این روش را 2 – 3 بار در هفته استفاده کنید)

ماسک آب سیر و روغن نارگیل: یک قاشق چایخوری آب سیر را ( روش گرفتن آب سیر را در بالا توضیح دادیم) با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید (توجه داشته باشید روغن نارگیل را قرار دادن بر روی کاسه آب گرم کمی گرم کنید)  حال این مخلوط را روی پوست سر و موی خود بزنید و ماساژ دهید و بعد از گذشت 20 دقیقه یا بیشتر موهایتان را بشویید.

ماسک روغن سیر: روغن حاصل از سیرخیسانده شده برای رشد و تقویت مو مناسب است. 1 قاشق چایخوری از روغن این گیاه را روی پوست خود قرار دهید و سپس طوری آب بکشید که روغنی نماند. توجه داشته باشید روغن سیر با روغن اسانسی آن تفاوت دارد. روغن اسانسی این گیاه بسیار قوی است و می تواند موجب آسیب جدی و شدید شود مخصوصا اگر به خوبی رقیق نشده باشد. بهتر است برای پوست و موی خود از روغن حاصل از سیرخیسانده شده استفاده کنید نه از روغن اسانسی آن.

 

 

منبع: بازده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان