پیوند مو چیست؟
پیوند مو چیست؟
2018-09-14
دلایل ریزش مژه ها
دلایل ریزش مژه ها و راه های شناخت آن
2019-01-13

موهای ما به علت تماس با محیط اطراف کثیف و آلوده می شود و نیاز به شست و شو دارد. برای داشتن موهایی تمیز و سالم باید به طور مرتب آنها را بشویید. صحیح شستن مو از شکنندگی و ایجاد فر در مو جلوگیری می کند. اما روش صحیح شست و شوی موها چگونه است؟!

شست و شوی موها چگونه است؟

روش شست و شوی موها

برای شستن موها ابتدا به یک شامپو و نرم کننده و یک حوله تمیز برای خشک کردن آن نیاز داردید. موهایتان را کاملا با آب خیس کنید و مقداری شامپو (میزان استفاده از شامپو به مقدار و جنس موهایتان بستگی دارد) بزنید تا کاملا کف کند. کف زدن مو را از ریشه سر شروع کنید تا به انتهای مو برسید. با نوک انشگتانتان به آرامی کف سرتان را بشویید تا کف سر استراحت کند و چربی های زائدی که دارد از بین برود؛ وقتی همه موها و سرتان را شستید، موهایتان را آب بکشید توجه داشته باشید که بهتر است از آب تقریبا گرم استفاده کنید تا موها تمیزتر شوند.

بعد از آنکه موهایتان را شستید نوبت به استفاده از نرم کننده می رسد. مقداری نرم کننده روی موهایتان بمالید و بعد از گذشت 2 – 5 دقیقه دقیقه موهایتان را آبکشی کنید. توجه داشته باشید نرم کننده به اندازه شامپو کف نمی کند و آن را به کف سرتان و ریشه مو نزنید.

با انگشت هایتان موها را به حالت شانه زدن از هم باز کنید این حرکت را خیلی آرام و از بالا به پایین انجام دهید تا همه گره ها باز شوند و بعد موهایتان را با آب تقریبا سرد بشویید. این کار موجب می شود غدد ترشحی موها بسته شوند و بعد از خشک شدن درخشان به نظر برسند.

موهایتان را با یک حوله تمیز جمع کنید و با دست خیلی آرام فشار دهید تا رطوبت آن گرفته شود. توجه داشته باشید هیچگاه از حرکات خشن برای خشک کردن مو استفاده نکنید چراکه به آنها آسی می زند و موجب شکستن می شود. برای فرم دادن به موها می توانید از سشوار استفاده کنید.

شست و شوی موها چگونه است؟

شست و شوی موها بدون استفاده از شامپو

چون شامپوها دارای مواد شیمیایی می باشد و به موها آسیب می زند، شما می توانید از نرم کننده استفاده کنید. البته کمی طول می کشد تا موها به نرم کننده و بدون شستن با شامپو عادت کند.

برای اینکه موهایتان را با نرم کننده فقط بشویید ابتدا موها را خیس کنید و با انگشتانتان مو و پوست سر خود را ماساژ دهید بعد از کمی نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید و بعد از 2 – 5 دقیقه موهایتان را با آب تقریبا سرد بشویید.

 

 

 

منبع: پرشین وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان