در مورد مزایای ترمیم مو بیشتر بدانیم - موی وان
در مورد مزایای ترمیم مو بیشتر بدانیم
2020-09-03
نحوه مراقبت از پروتز مو چگونه است؟ - موی وان
نحوه مراقبت از پروتز مو چگونه است؟
2020-09-09

کسانی که تمایل به ترمیم مو دارند از معایب ترمیم مو هم باید اطلاعاتی را کسب کنند؛ چرا که اغلب موسسات ترمیم مو بیشتر از مزایای ترمیم صحبت می کنند و شاید کمتر به مراجعه کنندگان در مورد معایب این روش توضیح دهند.

در صورتی که ترمیم مو مانند هر عمل دیگری بطور طبیعی ممکن است دارای مزایا و معایب متعددی باشد که باید شخص با توجه به همه ابعاد آن بتواند درست تصمیم گیری نماید.

در پست قبل در باره مزایای ترمیم صحبت کردیم اما در این مطلب در مورد معایب آن بیشتر خواهیم گفت و در ادامه به چگونگی محاسبه ی قیمت تمام شده در ترمیم مو خواهیم پرداخت.

یک بار دیگر خاطر نشان می کنیم که انتخاب یک موسسه خوب و حرفه ای با کادری مجرب و کارآزموده مشخصاً در ایجاد و عدم ایجاد برخی از معایب موثر خواهند بود و شما با انتخاب یک کلینیک باکیفیت و فوق العاده مانند موسسه موی وان، می توانید به راحتی از برخی معایب و یا از شدت عوارض آن به میزان قابل ملاحظه ای بکاهید.

معایب ترمیم مو در مقایسه با انواع روش های کاشت مو - موی وان

معایب ترمیم مو چیست؟

روش ترمیم مو کلاً یک روش موقتی برای بهبود وضعیت موی سر بوده و نباید انتظار یک موی دائم را از آن داشته باشید.

اگر کاشت مو با موفقیت انجام شود؛ چون در این روش موی خود فرد است که به طور طبیعی رشد می کند؛ پس در کاشت مو، طبعاً مو جلوه طبیعی تری تا ترمیم مو دارد.

ترمیم می تواند سبب ایجاد ظاهری غیر طبیعی برای فرد شود؛ چون در این حالت موها روی پوست سر پیوند نمی خورند و صرفاً پوششی سطحی و ظاهری را ایجاد خواهند کرد.

موهای ترمیمی قادر به رشد کردن نیستند چون ریشه ندارند؛ اما چون موهای طبیعی فرد به صورت مداوم در حال رشد است به همین دلیل و برای هماهنگی با موهای ترمیم شده باید همیشه موهای خود را اصلاح کرده و کوتاه نگه دارد.

در سیستم ترمیم مو با وجود اینکه از خطرات پزشکی خبری نیست؛ اما موها نیاز به توجه و نگهداری دارند و در واقع هر پیوند مویی نیازمند مراقبت مادام العمر خواهد بود.

پس در روش های ترمیم مو، نیاز به دقت و توجه بیشتری برای مراقبت از مو، نسبت به روش های کاشت مو داریم.

دوام و واندگاری پروتز مو، برای افرادی که پوست سر چربی دارند کمتر از دیگرانی است که پوست سرشان معمولی و یا خشک است.

رعایت بهداشت و شست و شوی مرتب و به موقع سر در این روش از اهمیت زیادی برخوردار است و بعد از هر فعالیت ورزشی و یا تعریق زیاد، باید استحمام کرده و موها را به آرامی بشوئید.

برخی از افراد به مواد استفاده شده در پروتز حساسیت دارند؛ که اینگونه افراد باید از ترمیم کردن مو اجتناب کنند.

اشخاصی که ترمیم مو انجام می دهند؛ با دقت و حوصله بیشتری باید به  شستشو و شانه کردن و مواردی از این قبیل که در رابطه با مو هست بپردازند.

اینگونه موها نسبت به موهای طبیعی آسیب پذیر ترند.

بااینکه مواردی از معایب ترمیم مو را برشمردیم اما باز هم این متد، نسبت به کاشت مو از معایب و عوارض کمتری برخوردار است.

هزینه پرداختی در ترمیم مو به چه عواملی بستگی دارد؟

مشخصاً هزینه ترمیم مو برای همه افراد یکسان نخواهد بود و به عوامل زیادی بستگی دارد؛ مثل اینکه آیا فرد تمام موهای خود را از دست داده و یا اینکه فقط به ترمیم قسمتی از موی سر نیاز دارد یا بلندی و کوتاهی موها در پروتز تا چه اندازه است؟

همین طور به عوامل دیگری مانند:

  • جنس موهای استفاده شده
  • میزان تراکم موهای بکار برده شده
  • اندازه موهای بکار رفته در پروتز
  • رنگ موی استفاده شده
  • نوع چسب بکار برده شده در پروتز

و …. بستگی دارد.

معایب ترمیم مو در مقایسه با انواع روش های کاشت مو - موی وان

یا اینکه معمولاً قیمت پروتز برای خانم ها با توجه به بلندی و تراکم بیشتر، ممکن است بیشتر از ترمیم موی آقایان باشد.

پس مشاهده کردید که هزینه ترمیم مو در همه افراد نرخ یکسانی ندارد و ضمن اینکه به موسسه ای که مراجعه کرده اید و امکاناتی که استفاده کرده و از آن بهره می گیرید بستگی دارد به خیلی از عوامل دیگر هم مربوط می شود.

با وجود مواردی که برای معایب ترمیم مو برشمردیم؛ اما باز هم معایب و عوارض آن نسبت به کاشت مو کمتر بوده و هزینه تمام شده هم در این روش نسبت به کاشت مو خیلی کمتر است و از نظر مالی و اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان