سوختگی پوست و درمان آن
سوختگی پوست و درمان آن
2018-08-31
سلامت و بهداشت مو چیست؟
سلامت و بهداشت مو چیست؟
2018-09-02

خیلی از خانم ها دوست دارند موهای بلند و پرپشتی داشته باشند اما نمی دانند که چگونه موهایشان را بلند کنند به طوری که موها آسیب نبیند و دچار موخوره یا ضعیف شدن مو نشود.

خیلی ها فکر می کنند که خیلی سریع و به راحتی می توانند موهای بلند و خوبی داشته باشند و یا حتی از شامپوها گران قیمت و یا پمادهایی استفاده می کنند که برای پوست سر نیز مضر است و حتی از رشد مو جلوگیری می کند.

شما می توانید با رعایت کردن نکاتی که آسان هم هست، موهایتان را بلند کنید.

موهایمان را چگونه بلند کنیم؟

چه کارهایی را انجام دهید تا موهایمان زودتر بلند شود؟

اصلاح کردن موها به طور مرتب: اگر می خواهید موهای بلندی داشته باشید، موهایتان را کوتاه کنید شاید این کار خلاف هدف اصلی که همان بلند کردن مو ایت به نطر برسد اما با این کار شما دچار موخوره نمی شوید. این را هم می دانید که موخوره شما را مجور می کند که موهایتان را زیاد کوتاه کنید!

عوض کردن مدل موها: برای رشد سریع موها باید مدل موهایتان را تغییر دهید زیرا مدل موی ثابت و یکنواخت در مدت طولانی ممکن است باعث صدمه و آسیب به موها شود.

استفاده از نرم کننده: نرم کننده با پروتئین و لیپیدها مو را تغذیه می کند و مانع آُیب رسیدن به آن می شود.

حرارت بالا به مو آسیب می زند: حرارت بالا برای مو خوب نیست پس سعی کنید از اتوی مو و سشوار برای همیشه خداحافظی کنید.

موها را بعد از شست و شو با آب سرد آب بکشید: وقتی میخواهید از حمام خارج شوید موهای خود را با آب سرد آبکشی نمایید. این کار باعث حفظ رطوبت مو و مانع از گره خوردگی آن می شود.

موهایمان را چگونه بلند کنیم؟

شانه کردن مو از ریشه: اگر موهایتان را به آرامی از پایین به بالا شانه کنید از گره خوردگی آن جلوگیری کرده اید اما در غیر این صورت به موهایتان آسیب رسانده اید. بنابراین توجه داشته باشید که شانه کردن مو می تواند مفید یا مضر باشد.

خشک نکردن مو با حوله: وقتی از حمام می آیید موهایتان را با حوله خشک نکنید چراکه این کار موجب می شود رشته های باریک حوله موهای شما را بشکند.

ماساژ دادن پوست سر: برای داشتن موی سالم باید پوست سرتان سالم باشد. هنگامی که در حمام هستید، پوست سر خود را ماساژ دهید تا جریان خون در پوست سر بیشتر شود و موهای سالم تری داشته باشید.

تمام مواردی که گفته شد به شما جهت داشتن موهای بلند و سالم کمک می کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاری جوانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان