موهای چرب چگونه به وجود می آید؟
موهای چرب چگونه به وجود می آید؟
2018-08-18
تبخال را چگونه درمان کنیم؟
تبخال را چگونه درمان کنیم؟
2018-08-19

در پست قبل یعنی (موهای چرب چگونه به وجود می آید) با دلایل ایجاد موی چرب آشنا شدیم. اما امروز می خواهیم به بررسی راه های پیشنهادی درمان موی چرب بپردازیم. موهای چرب ممکن موجب خستگی و کلافگی در انسان شود چون ظاهری کثیف و بد شکل به خود می گیرند. چند بار شستن موها اصلا مهم نیست چرا که بعد از شستن مکرر آنها متوجه چربی از بین نرفته می شوید.

موی چرب را چگونه درمان کنیم؟

چند راه حل برای درمان موی چرب

  • رژیم غذایی متعادل: تحقیقات نشان می دهند که غذاهایی را که ما در شبانه روز مصرف می کنیم بر روی غدد سباسه تاثیر دارند. مصرف زیاد از چربی ها و کربوهیدارت ها می تواند موجب ترشح بیش از حد سبوم از غدد سباسه شود که در نهایت موجب ایجاد موهای چرب در افراد می شود. اما اگر رژیم غذایی درست داشته باشیم و در مصرف چربی ها و کربوهیدرات ها تعادل داشته باشیم، موفق در کنترل چربی مو می شویم.
  • درمان خوراکی: استفاده از داروی موثر ایزوترتینوئین برای پوست و موی چرب و حتی آکنه توصیه شده است. این دارو با کاهش حجم غدد سباسه تولید سبوم را کاهش می دهد. البته این دارو از عوارض جانبی برخوردار است که بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک مشورت شود.
  • درمان موضعی: برای اینکه شرایط بدتر نشود، حتما درمان را با مواد غیر چرب انجام دهید از شامپو و کرم و نرم کننده گرفته تا مواد دیگر. همچنین استفاده از الکل برای رفع چربی پوست سر توصیه شده است.

موی چرب را چگونه درمان کنیم؟

چند درمان خانگی برای درمان موی چرب

سرکه سیب: 2 – 3 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیتر آب مخلوط کنید. موهای خود را شامپو بزنید و سپس از ترکیب سرکه سیب و آب روی سر خود استفاده کنید و بمالید. موهای خود را بشویید و دیگر لازم نیست از نرم کننده استفاده کنید.

تخم مرغ: 1 عدد سفیده تخم مرغ را با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید و آن را به مو و کف سر بزنید و ماساژ دهید. سر خود را با یک کلاه حمام بپوشانید و بعد از 30 دقیقه موهایتان را با آب سرد بشویید سپس شامپو بزنید. این کار را 2 بار در هفته تکرار کنید تا خیلی زود نتیجه خوبی بگیرید.

جوش شیرین: 5 – 6 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید؛ سپس روی کف سر و طول موهایتان بمالید. بعد از 5 دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید. این کار را 2 بار در هفته امتحان کنید.

ماست: 2 قاشق غذاخوری ماست را با 1 قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید و کف سر و روی موهایتان بمالید. بعد از نیم ساعت با شامپو بشویید.

نشاسته ذرت: یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را داخل نمکدان بریزید سپس روی موهای خشکتان بریزید و به مدت 15 دقیقه بگذارید تا روی سرتان بماند. سپس با استفاده از برس مو، نشاسته های ذرت را از موهایتان خارج کنید.

تمام مواردی که گفته شد برای درمان های خانگی موهای چرب است؛ این مواد دارای خاصیت هایی است که چربی مو را از بین می برید.

اما شما می توانید برای اطمینان به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

منبع: بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان