کراتینه مو چیست؟
کراتینه مو چیست؟
2018-09-12
شست و شوی موها چگونه است؟
شست و شوی موها چگونه است؟
2018-09-14

پیوند مو عبارت است از یک روش کاملا تخصصی که موهای طبیعی، روی سر شخص کاملا فیکس شده و می توان گفت عضوی از شخص خواهد شد. این عمل شامل چند مرحله یعنی مرحله برداشت گرافت از پشت سر، مرحله آماده کردن ناحیه گیرنده مو، مرحله آماده کردن گرافت های فولیکولی و آخرین مرحله، مرحله کاشت گرافت های ظریف می باشد.

درباره پیوند مو

پیوند مو چیست؟

پیوند مو عمل جراحی است که به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی صورت می گیرد. در این عمل یک نوار باریک از قسمت پشت سر برداشته می شود و به واحدهای فولیکولی تقسیم شده و در قسمت جلوی سر کاشته می شود.

این عمل به روش جدید قابل پیش بینی است و بیماران از آن راضی می باشند. این عمل بی خطر و ساده است اما رعایت نکات ایمنی به منظور حفظ سلامت بیمار و رسیدن به بیشترین میزان درصد رشد موهی کاشته شده ضروری است.

چند نکته جهت پیوند مو

پیوند مو چیست؟

اکثر بیمارانی که این عمل را انجام دادند، هیچگونه دردی را هنگام عمل احساس نکردند و بیشتر زمان آن را خواب بودند فقط هنگام تزریق اولیه بی حسی در سر کمی درد احساس می شود اما بعد از یک تا دوتا تزریق در پوست، پوست بی حس می شود و هیچ دردی دیگر احساس نمی شود و معمولا به بیماران آرام بخش داده می شود و به خواب عمیقی می رود.

تعداد جلسات کاشت این عمل به عواملی از جمله اهداف بیمار (تراکم مورد نظر بیمار)، مهارت و تجربه جراح، میزان و وسعت منطقه طاسی، تعداد گرافت هایی که در هر جلسه کاشته می شود، تراکم و ویژگی های ظاهری موها مانند ضخامت و رنگ و مجعد بودن، موقعیت اقتصادی بیمار و… بستگی دارد.

اگر جراح مهارت و اطلاعات کافی داشته باشد و نکات را دقیق رعایت کند محل بخیه ها در پشت سر باقی نمی ماند.

موهای کاشته شده از پشت سر برداشته می شوند و نسبت به هورمون عامل ریزش مو حساس نمی باشند به همین علت این موها نمی ریزند و همیشگی هستند.

موهای کاشته شده در ماه اول می ریزند اما ریشه آنها در زیر پوست باقی می ماند و حدود 4 – 6 ماه بعد موی جدید رشد خواهد کرد و رشد آنها 9 – 12 ماه بعد تکمیل می شود. این موها همه ویژگی ها رنگ و بافت و… حفظ می کند در ابتدا ممکن است نرم و نازک باشند و به ندرت ضخیم تر شوند.

 

 

 

منبع: آکا ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان