لکه های قهوه ای پوست چیست؟
لکه های قهوه ای پوست چیست؟
2018-08-23
چگونه ماساژ صورت را انجام دهیم؟
چگونه ماساژ صورت را انجام دهیم؟
2018-08-26

معمولا اکثر مردم برای تغییر حالت موهایشان از حرارت استفاده می کنند. وسایلی نظیر بابلیس، سشوار، اتوی مو با داشتن گرما حالت موهای شما را خیلی سریع تغییر می دهد وحالتی زیبا به آن می بخشد. ولی باید دقت کنید که استفاده طولانی و مداوم از این وسایل در دراز مدت موجب آسیب به بافت موهایمان می شوند.

خشکی و شکنندگی موخوره و ریزش مو از عوارض استفاده بیش از حد از اینگونه وسایل حرارتی می باشد پس برای حفظ شادابی و سلامت موهایمان باید سعی کنیم که از روش های طبیعی و بدون حرارت استفاده کنیم؛ البته این روش ها به مدت زمان بیشتری نیازمند هستند.

چگونه موهایمان را حالت دهیم؟

چند روش برای صاف کردن موهایمان

برای صاف کردن موها بدون حرارت روش هایی وجو دارد که به برخی از آنها می پردازیم:

  • استفاده از پنکه: ابتدا موهایتان را بشویید و از نرم کننده نیز استفاده کنید. با حوله طوری موهایتان را خشک کنید که هنوز کمی نم دار باشد. بیشتر قسمت های مو را جمع کنید و یک قسمت را که می خواهید صاف کنید در نظر بگیرید. پنکه را پشت سرتان قرار دهید و با یک برس بزرگ موهایتان را مرتب از ریشه مو به سمت بیرون برس کنید و آنقدر این کار را انجام دهید تا کاملا موی شما صاف شود. این کار را تکه به تکه در مورد بقیه قسمت ها نیز انجام دهید تا زمانی که همه قسمت های موی شما خشک و صاف شود.
  • استفاده از بیگودی: در این مورد نیز موهای خود را بشویید و از نرم کننده استفاده کنید و موهایتان را با حوله تا جایی آب مو را بگیرید که مو کاملا خشک نشده و هنوز نم دار باشد. برای صاف کردن موهایتان مو را دور بیگودی به سمت داخل بپیچید. هرچه بیگودی بزرگ تر باشد، موی شما صاف تر خواهد شد. اگر حس کردید که موهایتان خشک شده است، آن را با یک اسپری مرتب نم دار کنید. پس از پیچیدن کامل همه موها به دور بیگودی، کمی کرم مخصوص مو به موهایتان بزنید سپس صبر کنید تا موها به صورت طبیعی خشک شوند. پس از خشک شدن همه موها بیگودی ها را باز کنید و موهایتان را مثل همیشه برس بکشید.

چگونه موهایمان را حالت دهیم؟

  • استفاده از باد سرد سشوار: در این روش نیز ابتدا موها را شسته و سپس از نرم کننده استفاده کنید آب اضافی مو را بگیرید اما انها را کاملا خشک نکنید. بعد برای صاف نگه داشتن موها می توانید از کرم مو استفاده کنید. درجه سشوار را روی سردترین حالت خود بگذارید موها را مرتب برس بکشید و سشوار را با همان باد سرد در حین شانه کردن استفاده کنید تا موها کاملا خشک و صاف شوند.

 

منبع: شفاف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان