چگونه پوستی لطیف و شاداب داشته باشیم
چگونه پوستی لطیف و شاداب داشته باشیم؟
2023-06-15
انواع مو و راه های درمان آن
انواع مو و راه های درمان آن
2023-06-15

همه افراد دوست دارند که موهای پرپشت داشته باشند چراکه داشتن موهایی خوب به زیبایی کمک می کند بنابراین تصمیم گرفتیم در این پست با راه کارهایی آشنا شویم که به ما در این موضوع کمک کند.

در صورت تمایل می توانید پست های دلایل شوره سر و راه های درمان شوره سر را مطالعه کنید.

نقش تغذیه در موهای پرپشت

چگونه موهای پرپشت داشته باشیم

تغذیه نقش مهمی در پرپشت شدن موها دارد و در صورتی که شما تغذیه مناسبی نداشته باشید استفاده از داروها و تقویت کننده های مو تاثیری ندارد.

خوردن مواد غذایی وغذاهای سالم به رشد و تقویت موها کمک می کند. از غذاهایی که بسیار شیرین یا چرب هستند و یا زیاد سرخ شده اند و یا کلسترول بالایی دارند، بپرهیزید.

مصرف سبزی خام، لوبیا، ماهی، میوه، عسل، حبوبات، غلات، مواد غذایی که حاوی اسیدهای چرب ضروری اند مانند( تن ماهی، روغن دانه کتان، روغن آفتابگردان، دانه های کنجد و..)، مواد غذایی که دارای ویتامین c هستند مانند(  پرتقال و گوجه فرنگی) و یا مواد غذایی که دارای ویتامین E هستند مانند( جوانه گندم، روفن زیتون و…) به رشد سریع مو کمک می کند.

همچنین داشتن رژیم غذایی که سرشار از مواد معدنی، پروتئین از جمله شیر و انواع مغزها باشد، به پرپشتی موها کمک می کند.

چند راه حل برای داشتن موهای پرپشت

چگونه موهای پرپشت داشته باشیم

تقویت سیستم ایمنی بدن: اگر بدن در سلامت خوبی باشد دوره رشد ژنتیکی مو افزایش می یابد. بتاکاروتن و پروتئین نیز برای رشد مو مفید است.

انتخاب شامپوی متناسب با مو: توجه داشته باشید که برای یک مدت زمان طولانی از یک شامپو استفاده نکنید چراکه بعد از مدتی شامپو دیگر قدرت اولیه را ندارد و موهایتان را تمیز نمی کند.

عدم استفاده از سشوار و اتو مو: تا جایی که می توانید از سشوار و یا اتو مو استفاده نکنید چراکه تار موهایتان را نازک می کند و کم کم ریزش مو پیدا می کنید.

بیش از اندازه موهایتان را نشویید: از شامپوهایی که دارای عناصر طبیعی هستند استفاده کنید و توجه داشته باشید که 2 – 3 بار شست و شو در هفته کافی است.

استفاده از ماسک های تقویتی: مو نیاز به مراقبت و تغذیه مناسب دارد بنابراین شما می توانید از ماسک های مو و تقویت کننده برای رشد موهایتان استفاده کنید که در نهایت موجب موهای پرپشت می شود.

استفاده از برس های مناسب: بهترین برس برسی است که شانه آن چوبی باشد و موهایتان را نکشد. از برس هایی که شانه فلزی دارند، دوری کنید.

تیروئیدتان را کنترل کنید: تیروئید کم کار باعث فرفری شدن و شکنندگی مو می شود و تیروئید پرکار موجب موی شل و چرب می شود.

موهایتان را کوتاه کنید: هر هفته یکبار موهایتان را کوتاه کنید.

موهایتان را سفت نبندید: موهایتان را سفت و یا محکم نبندید چراکه به ریشه مو آسیب وارد می شود و از داشتن موهای پرپشت جلوگیری می کند.

منبع: بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان