شامپو مناسب و چگونگی شستن موها - موی وان
شامپو مناسب و چگونگی شستن موها
2020-09-20
روش مزوتراپی مو چیست و چگونه انجام می گیرد؟ - موی وان
روش مزوتراپی مو چیست و چگونه انجام می گیرد؟
2023-06-02

آشنایی با کاشت مو و با انواع روش های آن و دانستن و به دست آوردن اطلاعات کافی در این زمینه، به شما کمک خواهد کرد تا در صورت نیاز، روش مناسبی را برای این منظور برگزینید.

در زمانه ای زندگی می کنیم که به دلایل مختلف همه ما کم و بیش ریزش مو را تجربه کرده و یا تجربه خواهیم کرد.

در برخی از موارد این ریزش ها آنقدر زیاد می شوند که موجب خلوت شدن سر و یا طاسی آن خواهند شد و دیگر رشد طبیعی مو هم، نمی تواند با میزان ریزش هماهنگ شده و ما را از کم مویی و بی مویی نجات دهد!

در همه روش های کاشت مو، مزایا و معایبی وجود دارد که شما با اطلاع یافتن از آن و با کمک گرفتن از فرد متخصص و خبره در این زمینه، می توانید به بهترین روش برای این منظور دست یابید.

پس اگر با ما بمانید؛ می توانید در این زمینه آگاهی های لازم را بدست آورید.

با آنچه که کاشت مو گفته می شود؛ بیشتر آشنا شویم – موی وان

کاشت مو چیست؟

قبل از اینکه به معرفی انواع روش های کاشت مو بپردازیم؛ باید بگوییم که اصولاً کاشت مو به روش و تکنیکی گفته می‌شود که در آن ریشه های مو، از قسمت بانک مو به صورت تک تک به قسمت خالی و ریزش کرده مو برده شده و به اصطلاح در ناحیه طاس سر کاشته می‌شود.

به عبارتی ساده تر کاشتن مو به روشی گفته می شود که موهای مقاوم در برابر ریزش، در سر یا بدن، به مناطقی که دچار ریزش مو و طاسی شده اند منتقل شده و پیوند زده می شود.

چون موها در جریان طبیعی به صورت واحدهای فولیکولی (میکروگرافت) از پشت سر برداشته شده و در قسمت طاسی کاشته می شوند؛ بنابراین طبیعی ترین نتیجه ی پیوند مو به وجود خواهد آمد.

آنچه که در مراحل اولیه کاشت باید بدانید اینست که آیا کاندیدای مناسبی برای انجام این کار هستید یا خیر، هر چند که با پیشرفت علم و تکنولوژی، امروزه بیشتر انواع طاسی ها و ریزش های مو با کاشت قابل ترمیم و جبران هستند.

هنگامی که مو از بانک مو برداشته شد؛ با وسایل گوناگون از جمله میکروسکوپ و توسط لوپ های مخصوص این کار، فولیکول هایی که لازم است را به صورت جدا و تکی تکی و یا به صورت گروهی برداشت می نمایند و سپس به همان ترتیب در ناحیه ی مشخصی از سر که برش های بسیار بسیار ظریفی در آن ایجاد شده است؛ مو کاشته و پیوند زده می شود.

در اینجاست که ویژگی کلیدی و خاص بانک مو، مشخص شده و اهمیت آن بیش از پیش جلوه گر می شود؛ چون بدون تردید اگر شخص بانک موی قوی داشته باشد؛ بدون هیچ نگرانی و با خیالی آسوده می تواند به انجام کاشت، با متدهای مختلفی که وجود دارد؛ مبادرت کند.

امروزه عمل کاشت، عملی بدون بیهوشی است که همین امر مزیت های زیادی را برای مراجعین آن به دنبال خواهد داشت؛ در واقع بیشترین محبوبیت کاشتن مو، مدیون عدم بیهوشی و عدم مواجه شدن با عوارض ناشی از آن می باشد.

از مزیت های دیگر عمل کاشت، عدم محدودیت در ناحیه ای است که مو در آن کاشته می شود؛ این نواحی علاوه بر سر ممکن است در ابروها، ریش، سبیل و کاشت در قسمت مژه ها باشند.

به طور کلی در کاشت مو همه ی فرایندها، تا حدودی مشابه هم هستند و تنها تفاوتی که وجود دارد در استفاده از وسایل و ابزارها و همچنین تفاوت در برداشت فولیکول های مو می باشد.

اگر پیوند و کاشت واحدهای فولیکولی به درستی انجام شوند؛ موهای کاشته شده به طور طبیعی رشد خواهند کرد و به صورت دائمی خواهند بود.

این موها به مراقبت خاصی هم نیاز نداشته و نخواهند ریخت و می توانید آنها را به هر حالتی که دوست دارید در آورید.

تفاوت محسوسی که پس از کاشت مو می توان آن را به عینه مشاهده کرد؛ تفاوت در زیبایی و چهره ی فرد است که جذابیت بیشتری به وی خواهد داد که در برخی موارد باور کردنی نخواهد بود.

هر فرد ممکن است نسبت به یکی از روش های کاشت مو، پاسخ مناسب تری بدهد و یا پزشک و یا فرد متخصص کاشت مو برای وی روش مناسب تری را پیشنهاد کند؛ که این انتخاب با توجه به شرایط فرد داوطلب، در نظر گرفته می شود.

این شرایط ممکن است به علت ریزش مو، میزان گسترش طاسی، سن فرد، مهارت و دانش و تخصص گروه کاشت مو و خیلی از عوامل دیگر وابسته باشد.

با آنچه که کاشت مو گفته می شود؛ بیشتر آشنا شویم – موی وان

کاشتن مو برای اولین بار

بهتر است بدانید که کاشت مو برای اولین بار در سال ۱۹۳۹ به وسیله یک پزشک ژاپنی به نام اکوداOkuda  مطرح شد و بعداً در سال ۱۹۸۹ به وسیله یک پزشک آلمانی به نام Orentreich به مرحله ی عمل درآمد.

همچنین در سال ۱۹۵۹ یک درماتولوژیست آمریکایی توانست اولین ترمیم مو را در ریزش موی مردانه به وسیله پانچ انجام دهد.

اما به هر حال Orentreich را به عنوان پدر پیوند مو می شناسند و از این زمان به بعد، جراحی های پیوند مو برای ترمیم طاسی های مردانه به صورت جدی مطرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان