تفاوت های کلاه گیس با پروتز مو را بدانیم - موی وان
تفاوت های کلاه گیس با پروتز مو را بدانیم
2020-09-16
مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟ - موی وان
مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟
2020-09-19

محلول مزوتراپی مو ترکیبات گوناگون و مختلفی دارد که بر طبق نظر پزشک و بر اساس شرایط داوطلب، در نظر گرفته می شود؛ اما آنچه که در همه موارد مشترک است تقویت فولیکول های مو و وارد کردن مواد مغذی به سر جهت ایجاد روندی برای رشد موهاست.

در این مطلب به معرفی این ترکیبات دارویی خواهیم پرداخت تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید و بدانید که اگر برای این روش رشد مو و مزوتراپی می خواهید اقدام کنید چه موادی و چگونه به شما تزریق خواهد شد؛ پس لطفاً پست امروز و پست های بعدی ما را که در این رابطه است، مطالعه کنید.

ترکیبات دارویی محلول مزوتراپی مو و مواد تشکیل دهنده آن - موی وان

محلول مزوتراپی مو و ترکیبات داروئی آن

تزریق محلول مزوتراپی مو سبب می گردد تا هورمون ها بتدریج به سطح متعادل و نرمال خود برسند؛ که در حدود شش هفته پس از تزریق، بیمار می تواند شاهد تاثیرات حاصل از درمان، از قبیل پر پشت تر شدن موها و کاهش نقاط خالی و بدون مو در سر خود باشد؛ چون مزوتراپی با نزدیک تر کردن فولیکول های مو به یکدیگر، باعث می شود تا پوست سر سفت تر شده و سر پر موتر به نظر آید و این تاثیرات در موی زنان نسبت به مردان بیشتر و قابل توجه تر خواهد بود.

بدون شک مزوتراپی یک روش ایمن، موثر و سریع برای بهبود اختلالات هورمونی و کسب نتایج فوری برای زنان و مردانی است که از طاسی سر رنج می برند و باعث تنظیم فاکتورهای رشد، ویتامین ها، پروتئین ها، هورمون ها و…. در پوست سر خواهد شد.

برای تهیه محلول تزریقی مزوتراپی که در اصطلاح به این داروی ترکیبی کوکتل یا کاکتیل گفته می شود از انواع و اقسام مواد مختلف دارویی و گیاهی و یا ترکیبی از هر دو استفاده می شود که هر کدام از آن ها تأثیرات مفید و موثری  را بر روی پوست و فولیکول های مو خواهند داشت.

ترکیب داروها در مزوتراپی مو، به وضعیت موهای فرد و شرایط جسمی او، علت استفاده از این دارو، جنسیت متقاضی و….عوامل دیگری بستگی دارد که انتخاب این مواد تشکیل دهنده و میزان درصد هر کدام در این محلول، بر عهده پزشک معالج است و توسط وی تعیین می گردد.

اما به طور معمول ترکیبات داروئی که در مزوتراپی از آن استفاده می شود عبارتند از:

ترکیبات دارویی محلول مزوتراپی مو و مواد تشکیل دهنده آن - موی وان

انواع ویتامین ها:

محلول مزوتراپی مو شامل انواعی از ویتامین ها هستند و پرمصرف ترین آن ها شامل:

ویتامین A: این ویتامین سبب کلاژن سازی در پوست شده و با وجود آن مواد مغذی راحت تر به بافت های پوستی می رسند.

ویتامین B5: این ویتامین هم سبب بهبود در بافت های پوستی خواهد شد و نقش بسیار موثری را در فرایند تولید انرژی سلولی و افزایش تقسیم سلولی بازی می کند.

ویتامین C: این ویتامین علاوه بر تحریک پوست جهت تولید کلاژن، آنتی اکسیدانی بسیار مفید و مناسب برای این منظور خواهد بود.

ویتامین H: بیوتن که همان ویتامین H می باشد، سبب تنظیم ترشح غدد چربی در پوست شده و در صورت کمبود این ویتامین، ریزش مو ایجاد شده و باعث پوسته پوسته شدن پوست می گردد.

داروهای اتساع دهنده ی عروق:

این داروها باعث افزایش خون رسانی شده و ایمنی را افزایش خواهند داد و شامل داروهایی مانند میانوکسیدیل، بوفلومدیل، پنتوک سیفیلین و … می شوند.

داروهای معدنی:

برخی از مواد معدنی که در محلول های  مزوتراپی موجود هستند عبارتند از، زینک (روی)، مس، منیزیم، فسفر، سلنیوم و ….که این مواد نقش بسیار تعیین کننده ای در رشد و سلامت موهای ما بازی می کنند.

کلسی تونین:

این ماده که در تغذیه بافت های پوستی و فولیکول های مو نقش دارد؛ یکی از هورمون های طبیعی موجود در بدن ما هست که سبب بهبود در خون رسانی به بافت های بدن ما هم می شود.

داروهای بی حسی موضعی:

پروکائین با اینکه یک داروی ضد التهاب و بی حسی است تاثیر زیادی را در جلوگیری از ریزش موها دارد که به همین جهت در ترکیبات دارویی و محلول های مزوتراپی از آن استفاده می کنند و لیدوکائین هم یکی دیگر از این داروهای بی حسی است که در این ترکیب قابل استفاده می باشد.

داروهای مغذی: یکی از دلایلی که معمولاً افراد در سنین بالا  دچار ریزش مو می شوند؛ کمبود سیلیکونی است که در مو به وجود می آید و سیلیکون خود از موادی است که بصورت طبیعی و به فراوانی در تارهای مو وجود دارد و برای آن ضروری است.

ترکیبات دارویی محلول مزوتراپی مو و مواد تشکیل دهنده آن - موی وان

داروهای هورمونی:

هورمون های آندروژنی یکی از عوامل موثر در ریزش مو هستند که برای مهار آنها در محلول های مزوتراپی از سیپروترون استات و یا فیناستراید کمک می گیرند.

اسیدهای آمینه:

می دانید که مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته می شود و برخی از محلول های مزوتراپی حاوی پروتئین های گیاهی می باشند که تزریق آن ها به مو، باعث افزایش ضخامت در تارهای مو و همچنین تقویت ریشه موها خواهد شد.

اما عصاره گیاهان طبیعی که در محلول مزوتراپی مو از آن استفاده می شود عبارتند از:

جنسینگ، رزماری، جینکوبیلوبا، نخل اره ای و….که جزو متداولترین گیاهان مصرفی در محلول مزوتراپی مو هستند و ویژگی و خاصیت این گیاهان، جلوگیری از تخریب فولیکول های مو و افزایش خون رسانی به ریشه ی موها می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان