روش های خانگی برای پرپشت شدن مژه ها
روش های خانگی برای پرپشت شدن مژه ها
2019-02-02
چند نکته برای پرپشت کردن و تقویت ابرو
چند نکته برای پرپشت کردن و تقویت ابرو
2019-02-04

ابروها در زیبایی صورت و چهره ما، بخصوص زیبایی چشم ها، نقش مهمی را ایفا می کنند. ابروهای پهن و پرپشت ما را زیباتر نشان می‌دهند در حالی که ابروهای نازک و کم پشت معمولاً سن فرد را بالاتر نشان می‌دهد.

گاهی اوقات کم پشت شدن ابروها به خاطر بالا رفتن سن، استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت، کمبود بعضی مواد غذایی یا مشکلاتی از قبیل اگزما، کم کاری تیروئید، ریزش مو، شیمی درمانی و یا موارد مختلف دیگر است.

 

ابروهای پهن عمر مشخص دارند

ابروها هم مانند موها عمر معینی دارند و بعد از مدتی ممکن است ابروها کم پشت شده و باریک به نظر برسد.

در این موارد با پر کردن و قلم کشیدن در جای خالی بامداد روغنی می توانید شکل بهتری به ابروها بدهید.

 

اثر هورمون ها بر ابروهای پهن

با افزایش سن هورمون ها نیز تغییر می کنند. در بعضی موارد کاهش هورمون‌های استروژن در بدن ممکن است سبب ریزش موهای ابرو شود.که با درمان آن ابرو ها بهبود خواهند یافت.

چگونه ابروهای پهن و خوش حالتی داشته باشیم

استفاده از لوازم آرایشی نامناسب ضد ابروهای پهن

گاهی اوقات مصرف بعضی از لوازم آرایشی و یا بیش از حد استفاده کردن از آنها باعث ریزش ابروها خواهد شد.

لوازم آرایشی که استاندارد نیستند و یا تاریخ مصرف آن ها گذشته است میتواند اثر نامطلوبی بر روی سلامت و زیبایی فرد داشته باشد.

 

مدل ابرو

در هر زمانی مدل ابروی خاصی به اصطلاح روی بورس بوده و طرفدار دارد.

مثلاً زمانی ابروهایی کاملا نازک و با دم کوتاه مد بود یا زمانی با برداشتن کامل ابروها به وسیله ی تاتو ابرویی را که مد بود به جای ابرو خود در واقع طراحی می‌کردند که در این صورت احتمال دارد هیچ وقت ابروی شما به حالت اول بر نگردد زیرا این موها از ریشه برداشته شده اند.

چگونه ابروهای پهن و خوش حالتی داشته باشیم

چند نکته در مورد برداشتن ابرو

می شود گفت که اکثر خانم ها هیچ وقت به مدل ابروی ایده‌آل شان نمی رسند و همیشه حس می‌کنند که ابروهای پهن و خوش حالتی ندارند. در اینجا به چند اشتباه در موقع برداشتن ابرو اشاره می کنیم

  • این تصور که باید قبل از استحمام ابروها را برداریم کاملا اشتباه است. اتفاقاً بهتر است بعد از حمام کردن این کار را انجام دهیم. تا درد کمتری را احساس کنیم.
  • بعضی از خانم ها عادت دارند که ابروهای خود را هر روز بردارند. یعنی به محض اینکه یک موی ریز زیر ابرو در می آید آن را برمی دارند باید بدانید این کار اشتباه است و باید حداقل دو هفته صبر کنیم تا موی ابرو کمی رشد کند. (بیشتر درباره رشد ابرو)
  • بیشتر خانم ها تصور می کنند که ابروهایشان باید کاملاً شبیه به هم و قرینه باشند در صورتی که دقت زیاد در این مسئله و حساسیت در این مورد باعث می شود که ابرو به خاطر قرینه کردن بیش از حد برداشته شده و نازک شود.
  • بعضی از خانم ها هنگام برداشتن ابرو صورت خود را بیش از حد به آینه نزدیک می کنند. این کار باعث می شود که شکل کلی ابرو را در نظر نگرفته و بیشتر متوجه تک تک موهای ابرو شوند در نتیجه مدل ابرو را خراب کرده و آن را نازک میکنند.
  • موقع برداشتن ابرو، سعی کنید ابرو را با برداشتن موهای زیر ابرو حالت دهید و از برداشتن موهای بالای ابرو خودداری کنید. زیرا این کار باعث کم پشت شدن ابرو و از بین رفتن ابروهای پهن خواهد شد.
  • سعی کنید از موچین های کند و قدیمی استفاده نکنید و موچین را حتما با الکل ضدعفونی کنید و هر سه هفته یکبار، بعد از رویش موهای ابرو، آن را مرتب کنید.
  • حساسیت زیاد به خرج ندهید زیرا باعث می شود که ابروهای خود را برای هماهنگ کردن، زیادی بردارید و باریک کنید که شاید جایی برای جبران در پهن کردن ابرو وجود نداشته باشد.

ابروهای پهن

در صورت تمایل پست مژه های پرپشت را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان