تبخال را چگونه درمان کنیم؟
تبخال را چگونه درمان کنیم؟
2018-08-19
آفتاب سوختگی چیست و چگونه درمان می شود؟
آفتاب سوختگی چیست و چگونه درمان می شود؟
2018-08-23

همان طور که در پست قبل گفتیم مراقبت و محافظت از پوست با رعایت کردن نکاتی که تقریبا آسان است، موجب ایجاد پوستی جوان برایمان می شود. جالب است بدانید مصرف بیش از حد مواد قندی و شیرینی به دلیل افزایش قند خون و ایجاد پدیده گلیکاسیون برای زیبایی پوست نوعی تهدید است چراکه در گلیکاسیون قند به پروتئین هایی مانند کلاژن متصل شده و کلاژن عملکرد طبیعی خودش را از دست می دهد به همین علت روند پیری پوست با افزایش مصرف شیرینیجات افزایش پیدا می کند.

چگونه با ماسک های طبیعی پوستی جوان داشته باشیم؟

پوستی جوان با ورزش منظم روزانه و ترک سیگار

در مورد فواید ورزش کردن سخنان زیادی وجود دارد. ورزش کردن میزان و مقدار جذب مواد غذایی و اکسیژن مورد نیاز برای تولید کلاژن را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد زنانی که ورزش می کنند پوست جوان تر و محکم تری دارند.

نتیجه سیگار کشیدن تولید آنزیمی است که در بدن به جنگ کلاژن پوست می رود که به شدت برای پوست مضر است. پس لطفا سیگار را برای همیشه ترک کنید.

چگونه با ماسک های طبیعی پوستی جوان داشته باشیم؟

چند ماسک طبیعی جهت ایجاد پوستی جوان در افراد مختلف

ماسک نشاسته: یک قاشق مربا خوری نشاسته را با دو قاشق مربا خوری شیر مخلوط کنید و روی پوست شسته شده با صابون شیر بگذارید و همزمان یک لیوان شیر که در آن یک قاشق غذا خوری نشاسته حل کرده اید بنوشید. توجه داشته باشید که ابتدا نشاسته را در کمی آب سرد حل کنید و بعد در لیوان شیر بریزید و مخلوط کنید تا مایع یکدستی شود.

ماسک شیر: دو قاشق غذاخوری شیر به همراه یک قاشق مربا خوری سر پر آرد برنج را با هم مخلوط کنید؛ شب روی پوست تمیز که با صابون شیر شسته اید بگذارید و همزمان یک لیوان شیر را هم میل کنید. پس از جذب کامل ماسک و خشک شدن آن روی پوست، صورتتان را با آب سرد و خنک بشویید.

ماسک عسل: یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق مربا خوری آب ولرم مخلوط کنید و روی پوست شسته شده با صابون شیر و عسل قرار دهید، همزمان دو قاشق غذاخوری عسل نیز میل کنید. ۱۵ دقیقه بعد اول با آب ولرم و سپس با آب سرد و خنک بشویید.

 

منبع: ویکی ووک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان