مشکلات مو نشان دهنده چیست
مشکلات مو نشان دهنده چیست؟
2018-07-26
کدام رنگ مو را انتخاب کنیم
کدام رنگ مو را انتخاب کنیم؟
2018-07-28

چه اندازه داشتن موهای خوش حالت وبراق برای شما مهم است آیا شما جزوافرادی هستید که برای این منظور پول زیادی راهزینه می کنید وشامپوهای گران قیمت می خرید اما باز هم انتظارتان برآورده نمی شود؟ می دانید چرا؟ زیرا داشتن موهای خوش حالت هیچ ربطی به استفاده از شامپوها و یا خرید کرم ها و ژل و… گران قیمت و یا تبلیغاتی ندارد بلکه با گذاشتن کمی وقت و توجه به موها به ساده ترین و آسان ترین راه ها می شود موهایی خوش حالت و براق داشته باشیم.

برای داشتن موهای خوش حالت چه کنیم

چند توصیه ساده برای داشتن موهای خوش حالت

اول از همه توجه داشته باشید که تمیز نگه داشتن موها و موهایی عاری از شوره و موخوره مهم ترین نکته برای داشتن موهای سالم و زیباست و حتما می دانید که شستن موها با آب داغ برای داشتن موهایی زیبا بسیار مضر است زیرا آب داغ باعث می شود که چربی طبیعی سر از بین برود و موها خشک و شکننده شوند و وقتی موها خشک شوند هم درخشندگی آن از بین می رود و هم باعث می شود که موها خیلی زود دچار آسیب و موخوره شوند.

روش اشتباه دیگری که معمولا انجام می دهیم این است که موها را هر روز با مواد شوینده می شوییم در صورتی که این کار باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو می شود و موها را خشک و شکننده می کند.

بهتر است موها را هر 2 – 3 روز یک بار بشویید.

برای داشتن موهای خوش حالت چه کنیم

چند راه آسان برای داشتن موهای خوش حالت

  • برای داشتن موهای نرم و درخشنده یک فنجان نرم کننده مو را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و سپس آن را روی موهایی که شسته، تمیز و خیس هستند بمالید و آن را کمی ماساژ دهید و سپس با آب ولرم آبکشی نمایید.
  • یکی از راه های ساده دیگر برای حالت دادن به موهایی که خشک و شکننده هستند، مالیدن مخلوط روغن زیتون و زرده تخم مرغ است که آن را به خوبی هم زده اید. این مخلوط را به موهای تمیز و خشک بمالید و ماساژ دهید آن را حدود 1 ربع روی سر قرار دهید و سپس آبکشی نمایید.
  • یکی از روش هایی که موهایتان را نرم می کند و به آن حالت می دهد، مالیدن ماست ساده به مو است. ماست را هم بزنید تا یکدست شود بعد آن را لا به لای موهایتان بمالید و آن را به مدت 20 – 30 دقیقه و تا زمانی که ماست روی موهایتان سفت شود نگه دارید و بعد موهای خود را با یک شامپوی مناسب بشویید.
  • یک راه بسیار ساده دیگر برای داشتن موهای براق و نرم مالیدن روغن نارگیل طبیعی بر روی موهاست. افرادی که موهای چرب دارند از مقدار کمتری روغن نارگیل و افرادی که موهای خشک دارند می توانند از مقدار بیشتری روغن نارگیل استفاده کنند و این افراد حتما روغن نارگیل را روی پوست سر خود نیز ماساژ دهند تا ریشه موهایشان هم چرب شود و بعد موهای خود را با یک شامپوی مناسب بشویید و به آرامی خشک کنید.

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان