کاشت مو چیست
کاشت مو چیست؟
2018-07-25
برای داشتن موهای خوش حالت چه کنیم
برای داشتن موهای خوش حالت چه کنیم؟
2018-07-27

برای موها ممکن است مشکلات متفاوتی به وجود آید و این مشکلات مو هر کدام علت مخصوص به خودش را دارد. شما از روی حالت و وضعیت مو می توانید به مشکل آن پی ببرید. تحقیقات نشان می دهند که تغییر ظاهر، بافت و یا ضخامت موها می تواند نشانه یک بیماری باشد مانند تیروئید.

مشکلات مو شامل چیست؟

  • ریزش مو
  • نرمی و شکنندگی موها
  • شوره سر
  • موخوره
  • موهای خشک
  • سفید شدن موها

مشکلات مو نشان دهنده چیست

چه عواملی موجب ایجاد مشکلات مو می شود؟

مشکلات مو بسیارند که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

ریزش مو

گاهی اوقات ریزش مو می تواند دلیل استرس و یا کم کاری تیروئید و یا حتی سندروم تخمدان پرکیست باشد. همچنین مصرف برخی از داروها مثل داروهای ضد  حاملگی، داروهای ضد افسردگی و… می تواند باعث ریزش مو گردد. همچنین کم خونی و یا کمبود آهن موجب ریزش مو می شود پس افرادی که کم خون هستند بهتر است از قرص آهن و یا مواد غذایی که دارای آهن هستند استفاده کنند.

نرمی و شکنندگی موها

موهای خشک و نرم از نشانه های تیروئید کم کار است؛ اما عواملی دیگری مانند شنا کردن در آب کلر دار و یا رنگ کردن موها نیز موجب شکنندگی مو می شود.

شوره سر

خشکی پوست، سن، شانه نکشیدن، رژیم غذایی نادرست و پوست پرچرب موجب شوره می شود. اما استفاده از داروهای مخصوص برای رفع شوره سر با تجویز پزشک می تواند این مشکل را رفع کند.

موخوره

شست و شوی زیاد، رنگ کردن بیش از حد مو، شانه زدن به صورت محکم و ناملایم، استفاده زیاد از مواد شیمیایی و… باعث ایجاد این مشکل یعنی موخوره می شود.

موهای خشک

موها به کمک پروتئینی به نام کراتین ساخته می شود و عدم مصرف پروتئین در وعده های غذایی منجر به رشد ضعیف موها و خشک شدن آن می شود. اما عامل دیگری موجب ایجاد موی خشک می شود که به غده تیروئید مربوط می شود و باید به پزشک مراجعه شود.

سفید شدن موها

استرس زیاد ممکن است باعث از بین رفتن رنگدانه های مو شود و آنها را سفید کند.

مشکلات مو نشان دهنده چیست

اما در نهایت رعایت برخی از نکات مانند درست شانه کردن، درست خشک کردن موها، استفاده کم از سشوار و اتو مو، استفاده از شامپوی مناسب، توجه به رژیم غذایی و … می تواند از بروز مشکلات بر روی مو جلوگیری کند.

 

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان