چگونه پوست خشک را درمان کنیم
چگونه پوست خشک را درمان کنیم؟
2018-07-24
مشکلات مو نشان دهنده چیست
مشکلات مو نشان دهنده چیست؟
2018-07-26

کاشت مو یا همان تراکاشت مو به تکنیک جراحی گفته می شود که در آن ریشه های مو تک تک از ناحیه اهدا کننده به ناحیه در حال ریزش یا خالی از مو برده می شود. امروزه می توان کاشت مو طبیعی به روش برداشت ریشه های مو از قسمت های پر پشت و کاشت در قسمت های کم پشت را به عنوان یکی از ساده ترین و نتیجه بخش ترین راه درمانی برای افزایش رشد مو دانست.

درباره کاشت مو

قرن بیست و یکم، تنها راه درمان قطعی و مؤثر رشد مو در سر را، کاشت مو می‌داند. از این جهت امروزه با بهره گیری از روش‌های نوین، بهترین عملکرد در این زمینه را می‌توان شاهد بودعمل کاشت، عملی بدون بیهوشی است که همین امر مزیت‌های بسیاری را برای مراجعین به دنبال خواهد داشت. در واقع  بیشترین محبوبیت در این موضوع، مدیون عدم بیهوشی وعدم مواجه شدن با عوارض ناشی از آن است.

در چه نواحی می توان کاشت مو را انجام داد؟

یکی از خوبی هایی که کاشت مو دارد این است که در هر ناحیه ای می توان این کار را انجام داد. نواحی مانند: ابروها، ریش، سر، سبیل، در ناحیه ای که مژه ها قرار می گیرد و… .

کاشت مو چیست

کاشت مو برای چه کسانی قابل اجرا است؟

به کمک علم پزشکی این کار برای همه افراد امکان پذیر شده است اما در بین افراد آنهایی که شرایط خاص دارند با توجه به تشخیص پزشک و نتایج آزمایش شاید امکام انجام این عمل را نداشته باشند.

مثلا افرادی که دارای مشکلات پوستی می باشند یا افرادی که دچار دیابت و بیماری های عفونی هستند و یا افرادی که پوست ضخیم و غیر قابل جراحی داشته باشند، این عمل را نمی توانند انجام دهند.

بعد از کاشت مو چه مراقبت هایی را باید انجام داد؟

بعد از این کار یکسری اعمال به منظور حفاظت از منطقه دریافت کننده گرافت کاشت مو باید انجام شود. مثلا در در معرض نور خورشید نباید قرار گیرد و دو روز بعد از جراحی باید با شامپو شسته شود.

در طول 10 روز تقریبا تمامی موهای کاشته شده توسط تغییر محلی که یافته است، آسیب پذیر می شود و ریزش خواهد داشت که امری طبیعی است و بعد از 2 – 3 ماه فولیکول های جابه جا شده شروع به شکل گیری می کنند.

اما یکی از عارضه های این کار کم پشت شدن موهاست که متداول است اما معمولا موقتی می باشد.

یکی دیگر از عارضه های آن تورم نواحی مثل پوست سر و پیشانی می باشد که اگر این اتفاق ناراحت کننده است داروهایی برای آرام سازی ورم وجود دارد.

کاشت مو چیست

اما در آخر نکاتی وجود دارد که باید بعد از کاشت مو رعایت شوند:

عدم انجام فعالیت های سنگین

عدم برداشتن پانسمان ها

تحمل برخی از سردردهای خفیف توسط عمل انجام شده

انجام مراقبت های لازم در هنگام استراحت

پرهیز از شست و شوی موهای سر

عدم انجام ورزش ها و فعالیت های سنگین و خشته کننده ورزشی

منابع: ویکی پدیامشرق نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان