تفاوت پروتز مو و کلاه گیس در چیست؟ - موی وان
تفاوت پروتز مو و کلاه گیس در چیست؟
2020-09-16
ترکیبات دارویی محلول مزوتراپی مو و مواد تشکیل دهنده آن - موی وان
ترکیبات دارویی محلول مزوتراپی مو و مواد تشکیل دهنده آن
2020-09-19

شاید خیلی از افراد تفاوت های کلاه گیس با پروتز مو را ندانند و تصور کنند که پروتز مو همان کلاه گیس است؛ ما در مطلب قبلی هم برخی از تفاوت های پروتز و کلاه گیس را برای کسانی که به دانستن این مطالب تمایل داشتند عنوان کردیم و در ادامه هم به اختلافات دیگر این دو خواهیم پرداخت.

 تفاوت های کلاه گیس با پروتز مو

برخی از تفاوت های کلاه گیس با پروتز مو عبارتند از:

تفاوت های کلاه گیس با پروتز مو را بدانیم - موی وان

نحوه فیکس کردن بر روی سر

همانطور که می دانید پروتزهای مو با استفاده از چسب های مخصوص و یا به کمک بافت و یا با کمک گیره های مخصوصی بر روی سر فیکس و ثابت می شوند به طوری که شخص بدون هیچ ترس و نگرانی از جدا شدن مو از سر و به راحتی قادر است که فعالیت های روزانه خود را انجام داده و حتی به استخر رفته و یا به ورزش بپردازد.

اما کلاه گیس تنها با کمک گرفتن از نوارهای لاستیکی و یا کاغذی و یا استاپل بر روی سر ثابت شده و فیکس می شود و شخص استفاده کننده دائماً در حال نگرانی و دلهره به سر می برد؛ چون احتمال افتادن آن از سر در اثر کشیده شدن و یا مواردی از این دست زیاد است.

ضمن اینکه در هنگام استفاده از کلاه گیس شخص نه می تواند با آن استحمام کند و نه می تواند به استخر برود و خیلی از فعالیت های ورزشی هم با وجود داشتن کلاه گیس امکان پذیر نخواهد بود.

تعیین میزان تراکم

در هنگام ترمیم مو و گذاشتن پروتز، میزان تراکم در موها قابل تعیین است و شخص با کمک گرفتن از فرد متخصص این کار و رأی خود می تواند هر تعداد تار مویی را که می خواهد برای نواحی که دچار ریزش مو شده را در نظر گرفته و انتخاب کند.

در حالی که میزان تراکم مو در کلاه گیس قبلاً مشخص شده و بر روی آن قرار گرفته است و شخص با قرار دادن آن بر روی سر هیچ دخل و تصرفی در میزان تراکم آن نمی تواند داشته باشد.

رنگ کردن و دکلره کردن موها

یکی دیگر از تفاوت های کلاه گیس با پروتز در این است که پروتز استفاده شده در ترمیم مو، مانند موهای طبیعی است و فرد می تواند تغییراتی را که به آن تمایل دارد؛ در حالت مو، رنگ کردن، دکره کردن و یا حتی فر کردن مو اعمال نماید؛ البته با رعایت دستوراتی که در زمینه نحوه مراقبت و نگهداری از پروتز مو در پست های قبلی عنوان کردیم؛ بهتر است این کار را انجام دهید.

اما در زمان استفاده از کلاه گیس قادر نخواهید بود که هیچ کدام از این کارها را انجام دهید و انجام چنین کارهایی بر روی کلاه گیس امکان پذیر نیست.

تفاوت های کلاه گیس با پروتز مو را بدانیم - موی وان

جنبه ظاهری مو

در پروتز مو الیاف به قدری طبیعی هستند که پس از ترمیم، شناسایی و تشخیص موهای خود فرد با پرتز مو حتی برای آرایشگران و افراد خبره هم مشکل است و به راحتی نمی شود موی طبیعی شخص را از پروتز تمیز داد؛ خصوصاً اگر این موها در لا به لای موی خود فرد کاشته شده و قرار گرفته باشد؛ البته این موضوع به جنس پروتز بکار گرفته شده و مهارت کلینیک مو بسیار وابسته است و اگر جنس پروتز از الیاف نانو باشد این مسئله صادق تر است.

اما در کلاه گیس به سبب استفاده از تارهای موی مصنوعی، موها کیفیت مناسبی نداشته و هر فردی به سرعت می تواند تشخیص دهد که موها مصنوعی هستند و این به علت ظاهر غیر طبیعی است که با استفاده از کلاه گیس در فرد ایجاد می شود.

پس نوع الیاف و کیفیت تارهای مویی که بکار می روند و طرز صحیح بکارگیری آن ها بر روی سر شخص، در ظاهر او بسیار تاثیرگذار خواهد بود و اگر پروتز مو باکیفیت باشد و روش قرارگیری آن بر روی سر به شیوه ای کاملاً دقیق و به شکلی حرفه ای انجام گیرد؛ نتیجه کاملاً رضایت بخش خواهد بود و مشکل خاصی را هم برای فرد بوجود نخواهد آورد و شخص ظاهری کاملاً طبیعی خواهد داشت.

در دو پست گذشته سعی کردیم تا تفاوت های کلاه گیس و پروتز مو را برشمریم که امیدواریم این اطلاعات برای شما عزیزان در این راستا راه گشا باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان