با آنچه که کاشت مو گفته می شود؛ بیشتر آشنا شویم – موی وان
با آنچه که کاشت مو گفته می شود بیشتر آشنا شویم
2023-06-02
آیا مزایا و معایب روش کاشت SUT را می شناسید – موی وان
آیا مزایا و معایب روش کاشت SUT را می شناسید
2023-06-10

روش مزوتراپی مو یکی از شیوه های درمانی جدید برای ریزش موهاست که امروزه محبوبیت قابل توجهی یافته و در بین افراد، در حال گسترش است چرا که به نظر می رسد این متد، یک روش درمانی ساده و موثر برای کسب نتایج مطلوب و دلخواه برای اشخاص مختلفی است که نیاز به آن دارند.

به هر حال ما همچنان در پی آشنا کردن بیشتر شما با روش های مختلف کاشت، ترمیم و….و کلاً پرپشت کردن موها و از بین بردن طاسی سر و از بین بردن ریزش موها، با شیوه های متفاوت هستیم که تا اکنون هم پست های زیادی را در این باره منتشر کرده ایم که امیدواریم برای شما راه گشا بوده باشند.

پس در صورت تمایل برای آموختن بیشتر، با ما در مطلب شناخت مزوتراپی هم همراه باشید.

روش مزوتراپی مو چیست و چگونه انجام می گیرد؟ - موی وان

روش مزوتراپی مو چیست؟

روش مزوتراپی مو راهی است برای جلوگیری از ریزش مو و بهبود کیفیت در موهای فعلی فرد و فعال سازی روند رشد موهای جدید و اصلاح اختلالات هورمونی در فولیکول مو و اطراف آن که سبب تقویت موها و پیش گیری از ریزش موها خواهد شد.

مزوتراپی تشکیل شده از دو واژه مزو به معنای میانی و تراپی به معنای درمان است که در واقع به معنی درمان لایه ی میانی پوست است و در کشورهای دیگر این واژه با کلمات دیگری مانند(Mesoplasty) و (Mesohair) شناخته شده است.

هنگامی که هنوز بدن جنین به درستی شکل نگرفته است؛ سه لایه از سلول های بنیادی تشکیل می شوند که عبارتند از: اکتودرم، مزودرم و اندودرم که هر کدام از این قسمت ها در آینده بخش های مختلف بدن را می سازند و سلول های بنیادی مزودرم، درم و یا همان لایه ی میانی پوست را تشکیل خواهند داد.

همانطور که می دانید پوست بدن ما به طور کلی از سه لایه تشکیل یافته است که عبارتند از:

اپیدرم (پوست رویی)

درم (لایه میانی پوست)

هیپودرم(لایه زیرین پوست)

قسمت درم پوست و یا همان لایه میانی، که شامل رشته هایی از کلاژن، هیالورونیک اسید و الاستین است که از بافت های پیوندی ساخته شده و شامل انواع ساختارهای مهم پوستی مانند فولیکول مو نیز می باشد که همین فولیکول مو خود حاوی بیست نوع از سلول های متفاوت است که یک یا چند پیاز مو را در بر می گیرد.

پیاز موی ما، همان بخشی است که تارهای مو در آن تغذیه شده و رشد پیدا کرده و از سطح پوست خارج می شوند و ما در نهایت شاهد ساقه مو بر روی سر خود خواهیم بود.

روش مزوتراپی مو چیست و چگونه انجام می گیرد؟ - موی وان

لایه درم پوست و تزریق داروها

با توجه به اینکه داروهای موضعی که برای درمان کم پشتی و ریزش موی سر و عموماً برای تقویت مو در نظر گرفته شده اند؛ نمی توانند به خوبی و به راحتی از اپیدرم عبور کنند؛ لذا در مزوتراپی مو با استفاده از سرنگ های بسیار ریز و ظریف، ترکیبات خاصی از داروها را به لایه درم پوست، وارد کرده و چون پیاز مو در این لایه قرار گرفته است؛ به راحتی و به شکلی موثر این ترکیبات را جهت ترمیم مو دریافت می کند.

پس چون درم همان لایه میانی پوست است در مزو تراپی برای ترمیم موها، تزریق دارو به لایه میانی پوست  صورت می گیرد و نام مزوتراپی از این جهت برای این روش درمان ریزش مو انتخاب شده است؛ این روش می تواند به تنهایی و یا همراه با دیگر روش های درمان ریزش مو استفاده شده و تاثیرات بسیاری در این زمینه داشته باشد.

با کمک روش مزوتراپی مو، مواد مغذی مورد نیاز مو به طور مستقیم به فولیکول های مو منتقل می شوند که سبب بهبود گردش خون و سفت شدن پوست شده و با اطمینان کامل از این شیوه می توان تغذیه مناسبی را برای سلول های مو به منظور جلوگیری از ریزش آن در نظر گرفت و شاید بتوان از این روش به عنوان یک متد مکمل و جایگزین هم کمک گرفت.

مزوتراپی علاوه بر درمان ریزش مو، برای شادابی و جهت جوان سازی پوست و درمان سلولیت هم مورد استفاده قرار می گیرد که برای هر یک از اینگونه درمان ها، ترکیبات مختلفی از مواد شیمیایی بکار برده می شود.

برای تامین سلول های مو، با کمک سوزن های مخصوص و نازک مزوتراپی به فولیکول های مو که در لایه میانی پوست قرار دارند محلولی تزریق می شود که حاوی ترکیبات شیمیایی؛ مواد معدنی، انواع ویتامین ها، پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها، نوکلئیک اسید و….است که این تزریق را می توان به کمک دستگاه های مخصوص و یا به صورت دستی انجام داد که کاملاً بدون درد است.

روش مزوتراپی مو چیست و چگونه انجام می گیرد؟ - موی وان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان