مزایای مزوتراپی و معایب آن چیست؟ - موی وان
مزایای مزوتراپی و معایب آن چیست؟
2020-09-20
با آنچه که کاشت مو گفته می شود؛ بیشتر آشنا شویم – موی وان
با آنچه که کاشت مو گفته می شود بیشتر آشنا شویم
2023-06-02

انتخاب یک شامپو مناسب برای شستن موها، یکی از عواملی است که به ریزش کمتر موها کمک کرده و سبب می شود تا موهایی شفاف و خوش حالت داشته باشیم؛ اما اینکه چگونه باید از شامپویی که مناسب موی ما هست استفاده کنیم، موضوعی است که در این پست به آن خواهیم پرداخت.

با ما همراه باشید.

انتخاب مناسب شامپو

انتخاب یک شامپو مناسب برای افراد به عوامل متعددی بستگی دارد:

مثلاً اینکه موهای فرد خشک، چرب یا معمولی است یا اینکه پوست سر دچاره شوره است یا نه و یا اینکه موها دچار موخوره هستند و یا اینکه آیا فرد به ریزش مو مبتلا است و یا دچار بیماری خاصی در مورد موست یا نه؟

پس انتخاب شامپو باید با دقت انجام شود و هر کس متناسب با خصوصیات فردی که دارد محصولی مناسب را برای موهای خود برگزیند.

شستن موها - موی وان

شامپو موهای چرب و نحوه شستن موها

افرادی که موهای چربی دارند می توانند هر روز موهای خود را با شامپو مخصوص موهای چرب، به آرامی شستشو دهند و بهتر است فقط یکبار از شامپو استفاده کنند و از مالش زیاد و چنگ زدن پوست سر و موهای خود بپرهیزند؛ چون این کار باعث ترشح بیشتر چربی پوست سر و آسیب به موها خواهد شد.

شامپوی موهای معمولی و نحوه شستن موها

اگر موهای معمولی دارید بهتر است موهای خود را یک روز در میان با شامپوهای مخصوص برای موهای معمولی بشوئید و طریقه شستن به این ترتیب است که دو بار به موهای خود شامپو بزنید.

بار اول برای از بین بردن آلودگی ها و پاک کردن موها از کثیفی و برای بار دوم هم جهت تمیزی موها و رسیدن شامپو به کف سر.

شامپوی موهای خشک و نحوه شستن موها

افرادی که جنس موهای آنان خشک است بهتر است هر دو روز یکبار با کمک شامپوی مخصوص موهای خشک، موهای خود را بشویند که معمولاً این شامپوها حاوی نرم کننده نیز هستند و به بهتر شانه کردن و سلامت بیشتر اینگونه موها کمک خواهند کرد.

همانطور که می دانید امروزه شامپوهای زیادی برای موهایی که موخوره دارند و یا موهایی که دچار شوره سر هستند و برای جلوگیری از ریزش مو، در بازار موجود است و کافیست تا شما شامپو مناسب هر کدام از انواع مو را با توجه به سلیقه خود از نظر رنگ و عطر انتخاب کنید و آن را با توجه به دستور مصرفی که دارد استفاده کنید.

شامپو مناسب و چگونگی شستن موها - موی وان

اجزاء اصلی تشکیل دهنده شامپوها

مواد کف کننده در شامپو:

اکثر افراد فکر می کنند که هر چه شامپو بیشتر کف کند از قدرت پاک کنندگی بالاتری برخوردار است و عموماً شامپویی را انتخاب می کنند که کف فراوانی را ایجاد کند؛ در صورتی که این تصور، یک تصور غلط است و این مسئله صرفاً جنبه روانی دارد و مقدار کف موجود در شامپو، هیچ رابطه ای با میزان پاک کنندگی آن ندارد.

رنگ و عطر موجود در شامپو:

با اینکه وجود عطر و رنگ در برخی مواقع سبب تحریکات پوستی و واکنش های آلرژیک برای افراد می شود؛ اما امروزه یکی از ویژگی هایی که توجه مشتریان را به سوی برخی از انواع شامپوها جلب می کند تنوع در رنگ بندی و ایجاد رنگ های متفاوت و زیبا در آن است.

عطر موجود در شامپوها هم مانند رنگ ها، یکی از عوامل جذب افراد برای انتخاب شامپو است؛ ولی اگر توانستید شامپویی را پیدا کنید که هم رنگ و هم عطر و اسانس خاصی نداشته باشد! اینگونه شامپوها حتماً برای موها مفید تر خواهند بود.

غلظت دهنده ها:

با کمک این مواد، شامپو از حالت بسیار روان و کاملاً مایع خود خارج شده و به حالتی نه جامد و بلکه سنگین تر تغییر فرم می دهد و از جاری شدن آن بر روی سر و بخصوص چشم ها جلوگیری می شود.

حالت دهنده های مو:

افزودن این مواد به شامپو سبب می گردد تا موها، نرمتر شده و آسانتر و راحت تر شانه شوند و این مورد بخصوص برای موهای خشک یکی از ویژگی های شامپوها محسوب می شوند.

همچنین این مواد از ایجاد الکتریسیته ساکن در زمان خشک شدن موها، جلوگیری کرده و باعث می شوند تا موها حجم بیشتری پیدا کنند.

شامپو مناسب و چگونگی شستن موها - موی وان

نرم کننده های آب:

اشتباه نکنید این مواد نرم کننده های مو نیستند بلکه افزودن اینگونه نرم کننده ها به شامپو، از چسبیدن نمک های سنگین و کلسیم بر روی مو جلوگیری می کند.

وجود ویتامین های مختلف در شامپو:

وجود موادی مانند عصاره ی طبیعی گیاهان، تخم مرغ، عسل و … و ویتامین های مختلف دیگر مثل ویتامین B ،E، A و امثال آن می تواند باعث نرم کنندگی و شفاف کردن موها شده و کلاً بر ظاهر مو تاثیر گذار باشد، ولی در تغذیه و رشد موها چندان تاثیری نخواهد داشت چون شامپو مدت زمان کوتاهی بر روی سر خواهد بود.

مرطوب کننده ها (نرم کننده ها):

مواد دیگری که به برخی از شامپوها اضافه می شوند مواد مرطوب کننده و یا همان نرم کننده ها هستند که برای جلوگیری از خشک شدن موها و مات شدن آن ها مفید هستند؛ از جمله عواملی که سبب خشکی موها می شوند عبارتند از:

خشکی هوا و تابش زیاد اشعه خورشید، وزش باد شدید، کلر موجود در آب، آلودگی هوا، استفاده بیش از اندازه از شوینده ها، رنگ کردن بیش از حد موها و …

ولی به صورت کلی مواد تشکیل دهنده شامپوها را به صورت تیتر وار می توان اینگونه بیان کرد؛ یک شامپو مناسب شامل آب، مواد پاک کننده، غلظت دهنده ها و سفت کننده ها، مواد حالت دهنده، مواد خوشبو کننده و معطر، مواد تقویت کننده، نرم کننده ها، نگهدارنده ها و مواد فعال هستند.

شامپو مناسب و چگونگی شستن موها - موی وان

 چه عواملی به از بین رفتن حالت و تخریب موها کمک می کنند؟

  • بودن طولانی در محیط های نامناسب مانند: بودن در استخر با وجود کلر موجود در آب
  • سشوار کردن بی اندازه مخصوصاً با هوای داغ آن
  • رنگ کردن مداوم مو با رنگ های دائمی
  • دکلره کردن مرتب موها
  • فر زدن مرتب موها
  • برس کشیدن و شانه کردن بی اندازه مو
  • شستن بیش از حد موها و …

به هر صورت شما با شناخت نوع موی خود و استفاده از شامپو مناسب در زمان شستشو، می توانید موهایی پر پشت، جذاب و زیبا داشته باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان