شپش سر چیست
شپش سر چیست؟
2018-07-19

برخی ها فکر می کنند اگر پول زیادی هزینه کنند، حتما شامپوی مناسب برای مو را خریدند در صورتی که اینطور نیست اکثر شامپوها میزان پاک کنندگی رضایت بخشی را دارند و حاوی ترکیبات سورفاکتانت هستند که عمل نظافت و از بین بردن چربی را انجام می دهد؛ پس الزاما گران ترین شامپو بهرین نوع آن نیست.

شامپوی مناسب برای مو را چگونه انتخاب کنیم؟

استفاده از شامپوهای نامناسب و عدم به کارگیری درست از آن باعث آسیب دیدگی موها می شود در صورتی که شامپوی مناسب موی خود را پیدا می کند.

اکثر تولیدکنندگان ادعا دارند که شامپویشان بهترین است اما تفاوت بسیار زیادی بین شامپوها از نظر کیفیت ماده اولیه مورد استفاده، رعایت اصول بهداشتی، فرمولاسیون به کاربرده شده، جنس تجهیزات، بسته بندی و… وجود دارد؛ همچنین شرایط نگهداری محصول تا هنگامی که به دست مصرف کننده می رسد در کیفیت آن تاثیر دارد.

شامپوی مناسب برای مو کدام است

چون شامپوها مختلف اند و موها نیز متفاوت بنابراین بهترین راه حل امتحان کردن انواع شامپوهاست.

اگر موهای شما در اثر مواد مختلف مثل مواد مش يا فر يا به هر دليل ديگری آسيب ديده است، بهتر است به اسيديته شامپو دقت کنيد. اسيديته شامپوها بين قليايی متوسط تا اسيدی سبک تنظيم مي‌شود. اگر موهايتان آسيب ‌ديده شامپوهای خنثی يا شامپويی با اسيديته اسيدی سبک که مو را کمتر متورم کرده و لايه خارجی کوتيکولی مو را کمتر به هم می ‌ريزد، مناسب ‌تر است.

طریقه استفاده و میزان مصرف شامپوی مناسب برای مو

پس از استفاده از شامپو موی خود را به خوبی و به طور كامل آبكشی کنيد تا هيچ اثری از كف شامپو روی موی شما باقی نماند. برای آبكشی شامپو از آب گرم استفاده كنيد.

ميزان مصرف شامپو به ميزان آلودگی مو و پوست سرو نیز به بلندی مو بستگی دارد. به عنوان يك قاعده كلی ميزان مصرف شامپو بايد به اندازه‌ای باشد كه موقع به كارگيری، كف حاصل از آن تمام سطح مو را بپوشاند.

شامپوی مناسب برای مو کدام است

در گذشته بعضی از شامپوها به علت محدوديت توانايی ‌شان در از بین بردن كامل آلودگی های مو و پوست سر، نوع خاصی از آلودگي‌ها را روی سر نگه می داشتند بنابراين به مردم سفارش می ‌شد كه هر چند وقت یکبار شامپوی خود را تعويض کنند تا اين مشكل رفع شود؛ در صورتی كه شامپوی مصرفی شما باعث تجمع آلودگی روی سطح مو و پوست سر شما نمی ‌شود.

تعويض مكرر شامپو ضرورتی ندارد. از استفاده از یک برند توصیه نمی شود زيرا در دنيای مدرن امروز سالانه محصولات جديدتری با خواص متنوع عرضه می ‌شود که عدم استفاده از آنها به دليل آنكه محصولی كه استفاده می ‌كرده‌ايم امتحان خود را پس داده، محروم کردن خود از پيشرفت‌های تكنولوژی است.

منبع: بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان