شناخت مزایا و معایب در روش PRP - موی وان
شناخت مزایا و معایب در روش PRP
2020-08-15
مزایا و معایب کاشت مو به شیوه BHT - موی وان
مزایا و معایب کاشت مو به شیوه BHT
2020-08-24

کاشت مو به روش BHT یا پیوند موی بدن باید با بررسی و احتیاط بیشتری انجام گیرد چون مو از سایر نقاط بدن برای کاشت، در نظر گرفته می شود.

گاهی اوقات افرادی که برای کاشت مو به موسسات کاشت و ترمیم مو مراجعه می کنند؛ موی کافی در بانک موی خود ندارند تا از شیوه های گفته شده برای ترمیم موی آن ها استفاده شود در نتیجه باید روش های دیگری را برای این منظور جستجو کرد.

در این مطلب با معرفی روش دیگری از کاشت مو، به این گروه از افراد، این نوید را می دهیم که با کمک این روش می توانند باز هم صاحب موهای مناسبی در سر خود شوند.

اگر تمایلی به شناخت این شیوه کاشت دارید با ما همراه شوید.

کاشت مو به روش BHT یا Body Hair Transplant  چگونه انجام می گیرد؟ - موی وان

آشنایی با روش BHT برای کاشت مو

روش BHT در واقع مخفف کلمه Body Hair Transplant این کلمه در زبان انگلیسی آن به معنی انتقال مو از بدن به سر می باشد.

این روش برای کسانی انجام می گیرد که بانک موی قوی و مناسبی نداشته و موی کافی در بانک سرشان وجود ندارد و فرد بانک موی نسبتاً ضعیفی در پشت سر خود دارد و یا اینکه قبلاً از بانک موی وی به صورت گسترده ای مو برداشت شده است.

در این روش، به جای برداشت از موی سر فرد و کاشت در محل مورد نظر و قسمت‌های طاس، از موهای قسمت های مختلف بدن استفاده می شود؛ از جمله قسمت هایی مانند: موی قفسه سینه، کتف، ران، ریش، ساق پا و….برداشت شده و در سر کاشته می‌شود و به دلیل اینکه موی قسمت های مختلف بدن با موی سر فرق دارد؛ از این رو از قسمت های دیگر هم به تنهایی برای کاشت نمی توان استفاده کرد.

برای استفاده از این روش، باید فرد لااقل دارای بانک موی متوسطی باشد تا پزشک بتواند از فولیکول های آن قسمت برای ناحیه طاس سر استفاده کرده و برای پر کردن نقاط مابین آنها و پرپشت کردن موها از موی قسمت های دیگر بدن استفاده نماید؛ در واقع باید گفت که روش BHT صرفاً برای افزایش تراکم و بهبود نتایج کاشت مو استفاده می شود.

در افرادی که بانک موی ضعیف و ناچیزی دارند و یا کاملاً طاس هستند؛ صرفاً انتقال موهای بدن به سر جلوه جالبی نخواهد داشت؛ چون جنس و حالت گیری موهای بدن با موهای سر بسیار متفاوت است و این دو نوع مو از همه نظر با یکدیگر متفاوتند.

نوع پوست، عمق قرارگیری فولیکول مو در بخش زیرین پوست، جهت فولیکول ها، ضخامت مو از بارزترین تفاوت های موی سر با سایر نقاط بدن محسوب می شود.

در روش BHT متخصص، شرایطی مانند وضعیت ریشه مو، جنس مو، حالت قرار گرفتن موهای بدن، استقامت مو و….موهای دیگر نواحی بدن را کنترل می کند تا بتواند بهترین گزینه را برای این منظور بیابد.

پس صرفاً پرپشت بودن موهای یک قسمت از بدن، دلیل خوبی برای استفاده از آن در کاشت مو نیست.

از آنجا که جنس موهای بدن با موهای سر تفاوت دارد؛ معمولاً این روش کاشت به عنوان گزینه اول و به تنهایی توصیه نمی‌شود و به همین دلیل به این روش، روش مکمل هم گفته می‌شود.

در این روش تبحر و مهارت پزشک و گروه متخصص کاشت مو مهمترین موردی است که در به ثمر رسیدن و اثربخشی کاشت مو نقش داشته و موثر خواهند بود.

از موارد دیگری که در این روش باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند؛ تعیین بهترین محل دریافت از نظر زاویه و جهت مو، ایجاد شکاف مناسب فولیکولی، جای دادن درست و مناسب گرافت مو، طراحی خط و جهت مو و…. است که باید ضمن کاشت مو دقت ویژه ای به آن شود.

همه این توجهات وقتی نتیجه می دهد که فرد مراقبت های بعد از عمل را به خوبی انجام دهد.

کاشت مو به روش BHT یا Body Hair Transplant  چگونه انجام می گیرد؟ - موی وان

در این روش می توان از تکنیک هایی که در روش‌های SUT و MFIT و مخصوصاً FIT وجود دارد هم استفاده کرد؛ اما تکنیک لازم برای پیوند موهای بدن به سر در واقع از کاشت مو به روش FIT گرفته شده است ولی تفاوت هایی اساسی بین این دو روش دیده می شود از جمله:

  • نوع پوست و ویژگی های مربوط به آن
  • جهت رشد واحدهای فولیکولی مو
  • عمق فولیکول مو در زیر پوست
  • ساختار کلی مو از نظر صاف یا مجعد بودن آن
  • ضخامت موهای استفاده شده

اما این روش مزایا و معایبی را هم در بر دارد که عزیزان می توانند مطالب تکمیلی و لازم برای دانستن به روش BHT را، در پست بعدی مطالعه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان