مزایا و معایب کاشت به روش FIT را بدانیم – موی وان
مزایا و معایب کاشت به روش FIT را بدانیم
2020-08-04
کاشت مو با استفاده از تکنیک prp چگونه انجام می گیرد؟ - موی وان
کاشت مو با استفاده از تکنیک prp چگونه انجام می گیرد؟
2020-08-15

روش SUT که یک روش کاشت مو می باشد؛ تقریباً یک روش جدید است که طرفداران بیشماری را پیدا کرده و خصوصاً به برخی از افراد کاشت با این شیوه توصیه می شود.

هر کدام از شیوه های کاشت، برای برخی از افراد مناسب هستند؛ ولی لزوماً برای دیگری مناسب نخواهند بود؛ چون هر روشی شرایط خاصی را برای داوطلب و برای انجام کار لازم دارد.

در این مطلب این شیوه های کاشت مو را بررسی خواهیم کرد؛ پس کماکان با ما همراه باشید.

کاشت مو به روش SUT را بیشتر بشناسیم – موی وان

شناخت کاشت مو به روش SUT

به نظر می‌رسد که کاشت مو به روش  sut شیوه جدید تری نسبت به دو روش FIT و FUT است که تقریباً تمامی مراحل آن توسط دستگاه های تمام اتوماتیک و زیر نظر متخصص این فن اجرا می‌شود.

در این روش تمامی مراحل از برداشت تا کاشت فولیکول‌های مو، بدون دخالت دست انسان انجام می‌گیرد.

در شیوه یSUT، پیاز مو به صورت اتوماتیک و با استفاده از دستگاه پانچ لیزری برداشت می گردد که سرعت کار را بسیار بالا خواهد برد.

با کمک پانچ لیزری فولیکول‌های مو به صورت دانه ای یا گروهی از قسمت بانک مو که گفتیم معمولاً در پشت سر افراد قرار دارد؛ جدا شده و سپس گرافت های برداشت شده فریز می‌شوند.

فریز شدن فولیکول‌های مو سبب می گردد تا زمان کاشت مو، هیچگونه آسیبی به آنها وارد نشده و تخریبی در آنها صورت نگیرد.

این فولیکول‌ها در نهایت به نواحی طاس و قسمت هایی که دچار ریزش شده اند؛ انتقال یافته و کاشته می‌شوند.

متخصصین بر این باورند که در روش کاشت SUT کمترین میزان تخریب برای گرافت های برداشت شده پیش خواهد آمد که چیزی حدود کمتر از یک درصد ریشه‌ موها، در جریان عمل کاشت و برداشت، خشک و کم آب شده و از بین می‌روند.

روش SUT تقریبا مشابه روش FIT است؛ یعنی صرفاً فولیکول های مو هستند که منتقل می شوند؛ اما از ابزارهای جدید و تکنولوژی نوین کمک گرفته می‌شود و برای همین نتیجه کار بسیار بهتر خواهد بود.

استفاده از دستگاه‌های مذکور سبب می گردد تا انتخاب و برداشت گرافت ها با دقت بسیار بالایی انجام شود، برای همین احتمال آسیب رسیدن و از دست رفتن سلول های پیوندی به حداقل ممکن می‌رسد.

در طول فرایند کاشت مو، ابزار مخصوص برش، داخل قسمت درم مو قرار گرفته و تنها به اندازه یک میلیمتر محل را باز کرده و تمام بخش های لازم مو توسط همین دستگاه بیرون کشیده می شود، بدین صورت احتمال آسیب فیزیکی به گرافت های مو در همه قسمت ها، حتی پیاز مو از بین می رود.

فرایند بیرون آوردن فولیکول های مو در این روش از روش های دیگر کاشت، بسیار دقیق تر خواهد بود.

سپس در مرحله ی کاشت، هولدرهای(پانچ ها) دستگاه، بافت های پیوندی یا همان گرافت ها را به درون میکروبرش های ایجاد شده؛ که برشی بسیار ریز و دقیق هستند را وارد درم می کنند.

پزشکان با کمک دستگاه کاشت مو در شیوه ی SUT بهترین فولیکول های مو را استخراج کرده و کوچکترین زخم ها را بر روی سر ایجاد خواهند کرد که بدون هیچ نشانه ای بهبود خواهند یافت و اسکاری برای بیمار بر جای نخواهد گذاشت و دوره نقاهتی هم به مانند آنچه در بقیه روش ها هست؛ در این روش وجود ندارد.

کاشت مو به روش SUT را بیشتر بشناسیم – موی وان

کاشت مو به شیوه SUT راه حل خوبی برای بیمارانی است که قبلاً توسط روش های دیگری مانند FUT یا FIT و یا روش ترکیبی کاشت و پیوند مو قرار گرفته اند.

پیوندهایی که با روش SUT انجام می گیرد؛ سریعتر بهبود یافته و ناراحتی بسیار کمتری را ایجاد خواهند کرد.

این عمل کاشت مو هم به روش بی‌حسی موضعی قابل انجام است و فرد پس از یکی دو روز بعد از عمل پیوند مو، می تواند به فعالیت های روزانه خود البته به جز فعالیت‌های سنگین، بپردازد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان