معرفی موسسه ترمیم موی وان و آشنایی بیشتر با آن – موی وان
معرفی موسسه ترمیم موی وان و آشنایی بیشتر با آن
2020-06-27
اصطلاح بانک مو به چه معنایی است؟ - مووان
اصطلاح بانک مو به چه معنایی است؟
2020-07-03

بهتر دیدیم که قبل از معرفی و آشنایی شما با انواع روش های کاشت و ترمیم مو، ابتدا در مورد گرافت مو و اصطلاحاتی که در این زمینه بیشتر استفاده می شوند؛ صحبت کنیم.

چرا که در اغلب مطالب ارائه شده از گرافت مو و بانک مو صحبت خواهیم کرد و دانستن این اصطلاحات به شما کمک می کند تا مطالب را بهتر و بیشتر درک کنید.

پس برای دانش بیشتر در این زمینه، با ما همراه شوید.

گرافت مو چیست و چه مفهومی دارد؟ - مووان

گرافت مو چیست؟

گرافت مو و بانک مو کلماتی هستند که در آینده با آنها بیشتر سر و کار خواهیم داشت، پس به توضیح مختصری در مورد آن ها می پردازیم.

اگر با دقت بیشتری به موهای خود یا شخص دیگری نگاه کنید؛ خواهید دید که تعدادی از موها به صورت تک شاخه و تعدادی به صورت دو شاخه و یا چند تار مو با هم در یک نقطه قرار گرفته اند و پیاز آنها به طور مشترک در یک نقطه قرار دارد.

به هر کدام از این دسته هایی که چند تار مو در آنها جای گرفته است؛ گرفت یا گرافت مو گفته می‌شود و در ساده ترین عبارت واحد شمارش موی جابجا شده در پیوند مو را گرافت(Graft) مو می نامند.

اگر این کار را با ذره بین انجام دهید؛ بهتر به این نکته پی خواهید برد و می بینید که هر تار مو شامل یک تا چهار تار مو خواهد بود.

این موها به همراه پیاز مو، غدد سبابه، مقداری بافت پیوندی، یک شبکه ی عروقی عصبی و عضله ی ارکتور پیلای با هم قرار گرفته اند.

به طور طبیعی موها به صورت واحدهای فولیکولی از پوست سر خارج می شوند که هر واحد فولیکولی از 1 تا 3 تار و به ندرت 4 تا 5 تار موی ضخیم تشکیل می شود؛ اما معمولاً اکثر گرافت ها دارای دو تار مو هستند.

تعداد موی کاشته شده بر اساس تعداد گرافت کاشته شده برآورد می‌شود که برای محاسبه، این میزان دقیق تر خواهد بود.

میزان کیفیت گرافت هایی که برای کاشت، برداشته می‌شود به روش برداشت و نوع کاشت مو بستگی دارد.

گرافت مو چیست و چه مفهومی دارد؟ - مووان

متخصصین کاشت مو با در نظر گرفتن میزان موی مورد نیاز سر شما، تعداد گرافت ها را مشخص می‌کنند.

تعداد تارهای موی مورد نظر با توجه به تعداد گرافت های مو از یک تا چهار تار هستند که محاسبه شده و در نظر گرفته می‌شوند.

مثلاً اگر به شما بگویند که تعداد ۲۰۰۰ گرافت را از موهای شما برداشته و کاشته شده است؛ یعنی چیزی در حدود ۵ هزار تار مو روی سرشما کاشته شده است.

تمام گرافت های مو برای انجام عمل کاشت مو از قسمت بانک موی هر شخص برداشته می شود اما این برداشت بستگی به نوع کاشتی دارد که شما انجام می دهید.(در مطالب بعدی کلیه روش های کاشت مو را توضیح خواهیم داد.)

مثلاً در روش کاشتFUT موها به صورت یک نوار تقریباً یک سانتی‌متری برداشته می‌شوند در حالی که در روش FIT مو ها به صورت تکی و پراکنده از قسمت بانک مو برداشت خواهند شد.

ضمناً در روش هایی که برداشت مو نیاز به بخیه دارد؛ اگر این کار با مهارت و دقت کامل انجام نگیرد ممکن است جای بخیه باقی مانده و در سر نمایان باشد؛ اما اگر این عمل با دقت و توسط متخصصین ماهر انجام گیرد قسمت بخیه شده در زیر موهای دیگر سر پنهان شده و اثری بر جای نخواهد ماند.

بدین جهت به شما توصیه می کنیم که برای انجام اینگونه کارها، حتماً به مراکز معتبر و متخصص مراجعه کنید که موسسه ترمیم موی وان یکی از بهترین ها خواهد بود.

گرافت مو چیست و چه مفهومی دارد؟ - مووان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان