گرافت مو چیست و چه مفهومی دارد؟ - مووان
گرافت مو چیست و چه مفهومی دارد؟
2020-07-01
قبل از کاشت مو چه مسائلی را باید بدانیم؟
2020-07-07

اصطلاح بانک مو از جمله اصطلاحاتی است که مرتباً آن را در رابطه با ترمیم و کاشت مو خواهید شنید.

اما واقعاً جایی به نام بانک مو وجود دارد که در آن به جای پول و اوراق بها دار مو نگه داری می کنند! حتماً اینگونه نیست و این موضوع مطلبی است که در این قسمت به توضیح آن خواهیم پرداخت.

برای دانستن این مطلب جالب و خواندنی با ما همراه شوید.

اصطلاح بانک مو به چه معنایی است؟ - مووان

اصطلاح بانک مو چیست؟

تعجب نکنید تمام افراد برای خود دارای بانک مو هستند! این قسمت در ناحیه و فاصله ی بین دو گوش که در قسمت پشت سر افراد است قرار گرفته و معمولاً از تراکم بالایی برخوردار است.

موهای این ناحیه که به طول ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر هستند در مقابل ریزش، بسیار مقاوم تر از سایر قسمت‌ها هستند و از میزان حساسیت پایینی هم برخوردارند؛ پس برای کاشت و برداشت، همین موها بهترین گزینه هستند که در اصطلاح بانک مو گفته می شوند.

البته تصور نکنید که تمامی این ۳۰ سانتیمتر مو در یک کاشت، مورد استفاده قرار می گیرد؛ بلکه برای کاشت مو تنها ۲ سانتی متر از این موها کافی هستند و باقی مانده ‌آن ذخیره شده و برای مصارف احتمالی بعدی استفاده خواهند شد.

در سال‌های قبل برای کاشت مو، پیوند از ناحیه ی بدن به سر صورت می‌گرفت و تامین آن از قسمت‌های مختلف بدن مثل ناحیه ی پشت ران یا روی سینه و…. انجام می شد که گرافت های مو را جدا کرده و به قسمت‌هایی از سرکه کم پشت شده و یا دچار ریزش شده بودند پیوند می‌زدند.

اما در روش های کاشت و پیوند موی جدید، گرافت ها از نواحی جدا می‌شوند که موهای آن بخش بادوام تر بوده و موها دچار ریزش نشوند و به این بخش که قابلیت اهداء مو را داشته و دچار ریزش نمی‌شود بانک مو گفته می‌شود.

چون هدف از عمل کاشت مو این است که موهای کاشته شده رشد و نمو داشته باشند و نریزند؛ پس یکی از الزاماتی که عمل کاشت مو بدان نیاز دارد این است که فرد مورد نظر از بانک موی مناسبی برخوردار باشد و موی مناسبی را برای این منظور داشته باشد.

نواری به ارتفاع یک سانتیمتر و عرض تقریبی ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر که متعلق به خود فرد است؛ چون از موهای دیگران نمی‌توان برای این منظور، یعنی کاشت مو استفاده کرد.

پس کسانی که تعداد موهای نواحی مورد نظر در بانک موهایشان کم و ضعیف است؛ از کاشت مو برای آنها نمی توان استفاده کرد و باید روش‌های دیگری را برای آنان در نظر گرفت.

پس معلوم شد که هر شخصی می تواند از به اصطلاح بانک مو خود برای عمل کاشت مو در بقیه نقاط سر کمک بگیرد؛ اما آیا می شود موهای شخص دیگر را برای کاشت مو استفاده کرد؟

معمولا اگر بخواهیم این کار را با موهای نفر دیگری انجام دهیم؛ بدن واکنش نشان داده و با تمام زحماتی که می کشید ممکن است حاصل کار کاملاً بیهوده باشد؛ چون بدن فولیکول‌های موی دیگران را به عنوان عناصر و سلول های بیگانه می شناسد و بلافاصله این فولیکول‌ها را از بین می‌برد.

در این جاست که به اهمیت بانک موی خود پی برده و متوجه می‌شوید که تا چه اندازه باید مراقب موهای خود، مخصوصاً بانک موی خود باشید تا اگر لازم شد از اندوخته ی آن بتوانید به بهترین شکل ممکن برای دیگر جا‌های سر و برای کاشت مو استفاده کنید.

اما ما با اشخاصی مواجه هستیم که بانک موی آنها بسیار ضعیف است و برای برداشت مناسب نیست.

در این مورد می توان از روش‌های دیگر کاشت مو استفاده کرد که در آن از قسمت‌های دیگر بدن، مو برداشته می‌شود و در قسمت هایی که لازم است و عموماً در جلوی سر است؛ گذاشته می شود.

پس می بینید که جای هیچ نگرانی نیست و شما با هر وضعیتی که از نظر طاسی سر و مو داشته باشید؛ می توانید یکی از راه‌های مناسب کاشت مو را با کمک متخصصین این حوزه پیدا کرده و آن را اجرایی کنید.

اصطلاح بانک مو به چه معنایی است؟ - مووان

در چه مواردی تخریب بانک مو صورت می‌گیرد؟

متخصصینی که کار برداشت مو را انجام می‌دهند؛ باید بسیار ماهر، حرفه ای و کارآزموده باشند؛ چون علاوه بر محل مناسب، باید فاصله مناسب برای برداشت فولیکول های مو و تعداد آنها را در نظر بگیرند و بعد مبادرت به انجام این کار نمایند.

اگر این برداشت با فاصله ی مناسبی انجام نشود؛ موجب مردگی در پوست خواهد شد و احتمال دارد که موها در بانک مو کم پشت شده و یا در اثر این کار اشتباه از بین بروند.

پس این خطا در عمل برداشت بیش از حد، از قسمت به بانک مو ، سبب تخریب و از بین رفتن بانک مو خواهد شد که برای درمان این قسمت واقعاً راه چاره ای وجود ندارد و شاید تنها با بلند شدن مو در قسمت های دیگر بتوانید این جای خالی را بپوشانید!

به نظر می رسد که حالا دیگر با اصطلاح بانک مو کاملاً آشنا شدید و ملاحظه کردید؛ آنچه که حرف اول را در انجام کاشت و برداشت مو می زند؛ تخصص، تجربه و مهارت و البته دانش و مطالعه و اندوخته هایی است که در اثر همین دانش و تجربه بدست می آید.

اصطلاح بانک مو به چه معنایی است؟ - مووان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان