کاشت مو با استفاده از تکنیک prp چگونه انجام می گیرد؟ - موی وان
کاشت مو با استفاده از تکنیک prp چگونه انجام می گیرد؟
2020-08-15
کاشت مو به روش BHT یا Body Hair Transplant چگونه انجام می گیرد؟ - موی وان
کاشت مو به روش BHT یا Body Hair Transplant چگونه انجام می گیرد؟
2020-08-21

در پست قبلی با روش PRP تا حدودی آشنا شدیم و دانستیم که این روش با تمام روش هایی که تا الان معرفی کرده بودیم کاملاً تفاوت دارد.

در این مطلب در باره ی مزایا و معایب این تکنیک، توضیحاتی خواهیم داد که امیدواریم برایتان مفید باشد و بتوانید شناخت بیشتری در مورد این روش حاصل کنید.

مزایای کاشت مو به روش PRP

کاشت مو به روش PRP یکی از به روزترین و جدیدترین روش ها در زمینه ترمیم و پیوند مو به شمار می رود و گفتیم که این روش شامل پلاسمای غنی از خون فرد کاندید شده می باشد که باعث نگهداری بافت ها، قبل از پیوند مو خواهد شد.

شناخت مزایا و معایب در روش PRP - موی وان

اما برخی مزایای این روش عبارتند از:

مهمترین مزیت این روش این است که اثری طولانی مدت را به دنبال دارد و در اکثر موارد فقط یک بار نیاز به انجام آن برای تمام عمر وجود دارد.

کاشت مو با این روش هیچگونه عوارضی را در بر نداشته و حتی باعث تقویت فولیکول های مو و ضخیم تر شدن آن خواهد شد.

در PRP بیش از پنج برابر خون عادی پلاکت وجود دارد که علت نتایج مثبت در درمان، همین عامل بوده است؛ چون پلاکت دارای ویژگی ها و خصوصیاتی است که سبب رشد، بازسازی بافت،….و ترمیم مو در ناحیه آسیب دیده می شود.

از مزایای فوق العاده دیگر روش PRP این است که چون از خون خود شخص در این مورد استفاده می شود؛ احتمال ابتلاء به بیماریهای عفونی مثل: هپاتیت، ایدز و…. به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.

تزریق در این عمل توسط سوزن های بسیار ریزی انجام خواهد شد و در بازه زمانی بسیار کوتاهی بین 30 تا 45 دقیقه به طول خواهد انجامید.

شما می توانید پس از عمل PRP به کارهای روزمره خود ادامه دهید و لازم نیست که مدت زیادی را به استراحت بگذرانید و یا لازم نیست تا دوران نقاهتی را سپری کنید؛ اگر چه که معمولاً کمی کبودی در ناحیه تزریق ایجاد می شود که تا چند ساعت بعد از بین خواهد رفت؛ ولی اگر ساعاتی را به استراحت بگذرانید مسلماً بهتر خواهد بود.

پس از کاشت و تزریق در نواحی مورد نیاز سر به دلیل اینکه موهای جدید و فولیکول های مو برای رشد نیاز به مواد معدنی و اکسیژن دارند؛ باید این منابع در بدن به طور کامل تامین گردند تا روند رشد پس از پیوند مو به خوبی صورت گیرد.

معایب روش کاشت موی  prp

برای برخی از افراد که به بیماری های خاصی مانند بیماری‌های خونی مزمن و حاد مبتلا هستند؛ مثل سرطان خون و یا با اختلال کاهش پلاکت های خون مواجه اند مانند: ترومبوسیتوپنی و یا بیماری هایی که شخص مجبور است از داروهای ضد انعقاد خون مانند هپارین، وارفارین و یا آسپرین استفاده کند؛ نمی توان از این روش کمک گرفت.

حتی بیماری که مبتلا به دیابت است نمی‌تواند از این روش کاشت مو استفاده کند.

کاشت مو در این روش زمان بر است و ممکن است گاهی اوقات ۶ ماه تا یک سال طول بکشد.

تحقیقات انجام شده نشان داده که در ۱۰ درصد موارد کاشت مو به روش PRP با موفقیت توام نبوده است.

این تکنیک درمان ریزش مو یعنی روشPRP به درد نوجوانان و جوانانی می خورد که اخیراً دچار ریزش مو شده اند و معمولاً بر روی پوست افرادی که دچار طاسی و ریزش موی سکه ای شده اند اغلب جواب نمی دهد.

این نکته را هم یاد آوری می کنیم که چون در این روش در واقع یک بازسازی بسیار بزرگ سلولی اتفاق می افتد؛ امکان دارد که روند سلول درمانی در آن تا 20 ماه هم طول بکشد و سپس نتایج فوق العاده آن کاملاً ظاهر می گردد.

شناخت مزایا و معایب در روش PRP

چه کسانی نمی توانند از روش PRP برای درمان و کاشت مو کمک بگیرند؟

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند.

افرادی که سابقه ی طولانی در مصرف الکل و یا اعتیاد به مواد مخدر دارند.

کسانی که روزانه دخانیات زیادی را به مصرف می رسانند.

همچنین افرادی که دارای بیماری هایی مانند:

سرطان، کمبود پلاکت های خونی، بیماری های غده تیروئید، بیماری های مزمن کبدی و بیماری های مزمن پوستی هستند.

تعداد دفعات تزریق

تعداد تکرار دفعات تزریق در روش PRP بسته به علت دریافت درمان، متفاوت می باشد و ممکن است برای گرفتن نتیجه بهتر تا 5 بار تزریق نیاز باشد؛ اما در حالت عادی معمولاً بین دو تا سه بار درمان در فواصل 6 هفته ای انجام می گیرد.

به هر صورت هر درمان و روش کاشتی در مو، نیاز به صبر و شکیبایی دارد؛ تا به نتیجه مورد نظر برسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان